• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ORT berekenen uitgebreid

Status
Niet open voor verdere reacties.

aliasexcel

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2017
Berichten
6
Beste leden,

Ik ben al enige tijd bezig om ORT uren te berekenen met excel. Nu heb ik sinds een kleine 2 weken een opzet van Sylvester gevonden waarmee het allemaal werkt.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/925285-ORT-berekeningen?highlight=ort

Echter wil ik een toch een stap verder gaan met excel. Ik wil graag en indien mogelijk dat excel op naam de uren selecteert en deze dan plaatst in het juiste vakje.
Ik ben nu enkele dagen bezig om het zelf voor elkaar te krijgen maar tot op heden geen resultaat.
Wellicht denk ik te ingewikkeld denk en zijn er andere oplossingen waar ik dan zeker voor open sta.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Test_ORT_oktober_2017.xlsx
    18,6 KB · Weergaven: 192
Zie de gele cellen voor de formule, de anderen mag jezelf proberen.
De groene cel heeft een speciale opmaak.

Ps: denk aan de spaties bij Jan in kolom F (Jan+spatie)....ik heb ze weggehaald.
 

Bijlagen

  • Test_ORT_oktober_2017.xlsx
    18,7 KB · Weergaven: 133
let op, goed controleren. (ik krijg er andere antwoorden uit dan Harry).

ik gebruik de formules van het vorige programma om tot een totaal te komen.

je kunt de hulp kolommen zelf verbergen.
 

Bijlagen

  • Test_ORT_oktober_2017 _2.xlsx
    21,2 KB · Weergaven: 216
Zie de gele cellen voor de formule, de anderen mag jezelf proberen.
De groene cel heeft een speciale opmaak.

Ps: denk aan de spaties bij Jan in kolom F (Jan+spatie)....ik heb ze weggehaald.

Bedankt Harry, ik ben al aan het proberen geslagen.
 
let op, goed controleren. (ik krijg er andere antwoorden uit dan Harry).

ik gebruik de formules van het vorige programma om tot een totaal te komen.

je kunt de hulp kolommen zelf verbergen.

Bedankt Sylvester, Ik ondervond wat problemen als ik meerdere regels aan uren wilde toevoegen evenals namen. Ik heb nu met een omweg het werkend gekregen. Ik ben nu aan het uitvogelen hoe de structuur in elkaar zit.
 
Bedankt Harry, ik ben al aan het proberen geslagen.

Je kan beter doorgaan met de oplossing van Sylvester om geen tijd te verknoeien.
Ik heb niet naar het linkje gekeken en daarom niet de juiste uitkomst.
 
Je kan beter doorgaan met de oplossing van Sylvester om geen tijd te verknoeien.
Ik heb niet naar het linkje gekeken en daarom niet de juiste uitkomst.

Alsnog vind ik het leerzaam om naar de formules te kijken en de opbouw om het zelf ook uiteindelijk te kunnen doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan