Telefoneren met 4G Tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cannamon

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Berichten
54
Hallo, ik denk dat ik 220€ weggegooid heb.
Ik heb een Medion 4G met sim teblet gekocht met de idee dat ik er mee kon telefoneren. Niet dus.
Ik heb zowat alles geprobeerd maar telefoneren lukt niet een SMS verzenden in geen probleem zonder WIFI op internet geen probleem maar telefoneren nope.
Iemand een idee? Ik wou dat spul dus gebruiken als een smartfone.:(

Den deze dus

http://www.medion.com/be/shop/tablets-10-en-groter-medion-lifetab-4g-hd-x10301-tablet-32gb-10-1-inch-30022583a1.html?channable=e27714.MzAwMjI1ODM&wt_mc=be.sea.google_brand.be_nl_b_pla_tablet&gclid=CjwKCAjwj8bPBRBiEiwASlFLFeqNEsJ1DqqTrp_P1CXc2cZWtpGiEPOn8eQME9rv7V6faHLNQh4-hRoCb4cQAvD_BwE

Groetjes
 
Tja, je kan natuurlijk over het internet bellen zoals met het meegeleverde Skype of via Facebook en zo zelfs met beeld erbij maar de tablets zullen de bellen mogelijkheid ingebouwd moeten hebben in hun firmware. Kijk voor de zekerheid in het Instellingen menu. Als die mogelijkheid er niet is dan kan de tablet ook niet bellen, tenzij er een alternatieve software kan worden geïnstalleerd maar deze "jailbreak" wordt natuurlijk alleen gemaakt voor de wat bekendere merken en modellen. Dan nog is dat niet veilig en onbetrouwbaar, soms werkt het toestel zelfs niet meer.

De omschrijving is op dit punt misleidend heb ik gezien. Er staat, bij Specificaties notabene: "4G-Modem Altijd online, ook als je smartphone het niet meer trekt ?"

Om bovenstaande kunt u een klacht indienen en om geld terug vragen. Maak het anders aanhangig bij een internet site voor geschillen op te lossen. Onduidelijk blijven hierover kan niet bestaan. Aldi doet meestal niet moeilijk over ruilen en via Internet iets kopen heeft een bedenktijd van twee weken. Anders iets leuks er op installeren en veel plezier ermee.
 
Sms'en kan in een aantal gevallen ook via internet en ook telefoneren via een voip app. Zoek maar eens met Google naar voip app. Dat is wel een manier om via G4 te bellen met een tablet zonder dat de tablet een echte telefoon is.
 
Sms'en kan in een aantal gevallen ook via internet en ook telefoneren via een voip app. Zoek maar eens met Google naar voip app. Dat is wel een manier om via G4 te bellen met een tablet zonder dat de tablet een echte telefoon is.

Ja sms sturen en voice app werkt natuurlijk het zou maar erg zijn, maar gewoon naar een vast telefoontoestel bellenof een nummer vormen, daar gaat het over, het was de bedoeling dat ik dus met 1 simkaart op de tablet mijn werk kon doen vanuit de wagen, nu zal ik waarschijnlijk een tweede simkaart moeten aanschaffen en met 2 toestellen werken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan