• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkuren uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tikifg

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2016
Berichten
28
Beste,

Ik laat mijn werknemers hun uren automatisch bijhouden via een Flows-app op hun GSM. Dit komt dan terecht in een exceldocument waaruit ik dan graag de effectief gewerkte uren wil halen (op een nieuw tabblad).
Ik heb zitten zoeken hoe ik de gepresteerde uren automatisch kan uitrekenen, maar het lukt niet echt.
- Ik kan het formaat van de registratie datum/tijd niet aanpassen
- De rijen moeten telkens per twee vergeleken worden (in- en uitchecken via de app).
Zou er iemand mij op weg kunnen zetten?

Ik heb een testdocument in bijlage gestopt. Alvast bedankt!

Tikifg

Bekijk bijlage RegistratieUrenTest.xlsx
 
Die datums en tijden zijn gewoon tekst.
Dat zal je dus eerst moeten converteren naar echte datum en tijd zodat er mee gerekend kan worden.
 
Hoeft dat manueel omgezet worden of kan dat automatisch in eenzelfde beweging met het rekenen?
 
Je kunt er deze formule voor gebruiken.
Kolommetje invoegen, plakken en eventueel celopmaak tijd/datum toepassen.

Code:
=SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN([@Timestamp];"T";" ");"+00:00";"")*1
 
In cel E3 en doortrekken naar beneden (of kolom wordt automatisch aan tabel toegevoegd):
Code:
=IF(ISEVEN(ROW());ABS(TIMEVALUE(LEFT(RIGHT(B2;14);8))-TIMEVALUE(LEFT(RIGHT(B3;14);8)));"")
 
ik heb een beetje in je data gekeken kun je ook zien of de tijden begintijden of eindtijden zijn?
of is het mogelijk dat iemand vergeten is in of uit te loggen?
er zitten merkwaardige overgangen in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan