Wilt u toestaan dat deze app wijzigingen aan uw PC aanbrengt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ann1

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2017
Berichten
60
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een app voor altijd toestemming te geven om wijzigingen aan te brengen ?
Of moet dit steeds manueel bevestigd worden ?
 
Voor een app individueel betwijfel ik. Misschien in W10 wel mogelijk? Anders UAC gebruikersaccountbeheer wijzigen (niet aanbevolen). > Configuratie > Onderhoudscentrum > Instellingen vvoor Gebruikersaccountbeheer wijzigen. Zo was het in W7, W10 kan iets anders zijn qua uitvoering.
 
Hier moet toch een andere oplossing voor zijn? Ik zoek hier ook al tijden naar. Er zijn apps die ik dagelijks gebruik en waarvoor ik telkens toestemming moet geven om te openen omdat ze van een onbekende uitgever zouden zijn....
 
Heeft blijkbaar veel te maken met rechten die iemand heeft zo zal wanneer je onder admin werkt hier weinig last van hebben.
 
En hoe stel ik mijn laptop dan zo in dat ik altijd onder administrator rechten werk?
 
Ga naar > Configuratiescherm > Systeem en beveiligingen > Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen > Schuifregelaar naar Nooit een melding weergeven

Overigens wie doet die melding dan? En staat er dan niets bij?
 
De melding komt van gebruikersaccountbeheer zelf. Als ik hem helemaal laag zet, krijg ik ook geen meldingen van voor mij onbekende apps. Dat is dus niet de oplossing.
 
Je kunt het per item instellen bij de eigenschappen van het uitvoerende bestand.
De account instellingen wijzigen is niet aan te raden, kan elk uitvoerend bestand dingen openen die je niet wilt.
 
De melding komt van gebruikersaccountbeheer zelf. Als ik hem helemaal laag zet, krijg ik ook geen meldingen van voor mij onbekende apps. Dat is dus niet de oplossing.
Dat is een mooie... Inbreken in een ander topic. Er staat ook niet aanbevolen. Maar goed, als administratorrechten wel de oplossing is, mij prima.
 
Je kunt het per item instellen bij de eigenschappen van het uitvoerende bestand.
De account instellingen wijzigen is niet aan te raden, kan elk uitvoerend bestand dingen openen die je niet wilt.

Dat vind ik dus ook. Maar in gebruikersaccountbeheer kan ik met de schuif alleen maar een algemene opdracht geven. Als ik dat per app of webpagina in kan stellen, waar doe ik dat dan?
 
Windows Vista/Windows 7/Windows 8/Windows 10

Klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling op het bureaublad.
Kies Eigenschappen.
Klik op het tabblad Compatibiliteit en vink het vakje Dit programma als Administrator uitvoeren onder Bevoegdheidsniveau aan.
Klik op Toepassen en op OK.
Probeer dit, kan op de meeste *.exe files ook.
 
Prachtig, dat we ons allemaal kunnen verenigen met de opvatting dat account instellingen wijzigen niet aan te raden is. Staat al in de tweede post. Dat goed en alles lezen lastig is, volgt wel uit de laatste vraag. Er staat toch duidelijk in post 8:

Je kunt het per item instellen bij de eigenschappen ( = rechtermuisknop > Eigenschappen) ([/B] van het uitvoerende bestand = Bestandstype Toepassing (.exe) > Tabblad Compatibiliteit > Onderaan Bevoegdheidsniveau > Dit programma als Administrator uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Prachtig, dat we ons allemaal kunnen verenigen met de opvatting dat account instellingen wijzigen niet aan te raden is. Staat al in de tweede post. Dat goed en alles lezen lastig is, volgt wel uit de laatste vraag. Er staat toch duidelijk in post 8:

Je kunt het per item instellen bij de eigenschappen ( = rechtermuisknop > Eigenschappen) ([/B] van het uitvoerende bestand = Bestandstype Toepassing (.exe) > Tabblad Compatibiliteit > Onderaan Bevoegdheidsniveau > Dit programma als Administrator uitvoeren.

Sorry jochie, als je vindt dat ik het gelijk had moeten begrijpen of beter had moeten lezen. Maar laat dat belerende toontje achterwege. Is nou al de tweede keer in dit topic. Ben jij nou zo slim, of ben ik nou zo dom?
 
Jij hebt totaal geen gevoel voor humor. Als je ook maar iets weet van Gebruikersaccountbeheer dan weet je dat het aanpassen niet aanbevolen is. Dat is het probleem niet. Drie keer herhalen in een topic, zie ik het nut niet van in. Het komt zo over dat je zegt, jou geloof ik niet.

En hoe stel ik mijn laptop dan zo in dat ik altijd onder administrator rechten werk?
Dat is ook vreemd, want hier wil je dus in tegenstelling met het onderstaande wel alles overrulen?

Als ik dat per app of webpagina in kan stellen, waar doe ik dat dan?

Je kunt als admin gaan werken maar dat is net zo link als de rechten naar beneden halen.
Zo kun je het ook uitdrukken. Geloof Lange Pier dan maar. Mij prima.
Groeten.
 
Laatst bewerkt:
Topic onder de aandacht van het Moderator Team.
Vlieg elkaar niet in de haren en ga op een respectvolle manier met elkaar om.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan