Android tv box HDMI-CEC probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Als eerste, ik wist niet precies in welk gedeelte van het forum ik dit moest plaatsen, vandaar de keuze 'Hardware overige'.
Mocht het ergens anders thuis horen dan hoor ik het wel.

Nu mijn probleem: Ik heb sinds kort een Android TV box. Deze is via HDMI aangesloten op mijn Onkyo receiver en via HDMI out naar m'n tv.

Sinds ik die Android box heb aangesloten heb ik problemen met de HDMI-CEC of zoals het bij Samsung heet Anynet+.

De Android box heeft HDMI 2.0 en ik gebruik 1.4 kabels omdat de rest geen hogere versie heeft. Ik dacht het is toch backwards compatible dus zou het geen probleem moeten zijn.

De problemen bestaan uit het niet herkennen van andere apparaten zoals mijn settop box, de bluray en de receiver.
Op de Android box kan ik HDMI-CEC uitzetten en dat heb ik dus ook gedaan maar dat maakt niets uit. Zodra ik de HDMI kabel er uit haal werkt alles weer normaal.

Ook als het aan staat kan de tv negen van de tien keer niet verbinden via CEC. Als er wel een verbinding is werkt het ook gewoon goed en kan ik met de afstandsbediening van de tv de Android box bedienen.

Wie heeft er tips om nog te proberen, zou een HDMI 2.0 kabel de oplossing kunnen zijn?
Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr,

Nossie
 
Heb je eventueel al een andere poort op je TV geprobeerd of dezelfde poort maar dan zonder de onkyo receiver ertussen? Ik zou dat iig ook even uitsluiten als mogelijke oorzaken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan