• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitzondering met netto en BTW

Status
Niet open voor verdere reacties.

alex8686

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2014
Berichten
62
Dames en Heren,

Al deze tijd dat ik deze forum bezoek heb ik ontzettend veel geleerd. Mijn dank hiervoor!

Niet heel lang geleden ben ik met mijn nieuwe bedrijf begonnen en zoals meeste starters probeer ik kosten te beperken en deze goed in de gaten te houden.

Nu is het zo dat ik in excel bank afschriften wil bijhouden zodat ik later BTW en dergelijke kan berekenen. Ik weet dat er gratis programma's zijn maar ik wil het graag zo bijhouden.

Ik heb in mijn excel Datum, Maand Omschrijving Type, Type kost, Af/bij , Bedrag, Netto, BTW en Uitleg

Waar ik nu tegen aanloop is het volgende:

Ik zou heel graag willen dat als ik type kost selecteer (dit type kost kolom is dus een menu knop) op:
- Brandstofkosten
- Marketing
- Onderhoud & Reparatie
enz enz...

dat excel automatisch BTW en Netto bedrag uitrekent. Bij alle andere kosten geen BTW en ook GEEN Netto.

Wat dus geen BTW komt is Auto verzekering, Transport verzekering, Lease, Prive enz. enz

Weet iemand, kan iemand me hiermee helpen? Ook graag vertellen hoe je die uitzonderingen kan doen omdat ik best wat rubrieken heb.

Alvast bedankt,

Alex

Bekijk bijlage helpmij.xlsx
 
Kijk eens of dit goed gaat.
Je kunt de 2 lijstjes in tab Menu aanvullen zoveel als je wil, een met en een zonder BTW.
 

Bijlagen

  • Btw of niet(cobbe).xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 33
hoi Cobbe,

Bedankt voor je inspanning. Ik was niet in gelegenheid om het te bekijken dus vandaar mijn late reactie. Ik ben bang dat ik hem niet goed begrijp.

Omdat onder type kost moet je kunnen selecteren. en op deze manier kan je het niet selecteren., of begrijp ik jouw oplossing verkeerd....
 
Alex,

je geeft in je openingspost aan:
Ik zou heel graag willen dat als ik type kost selecteer (dit type kost kolom is dus een menu knop) op:
- Brandstofkosten
- Marketing
- Onderhoud & Reparatie
enz enz...

dat excel automatisch BTW en Netto bedrag uitrekent. Bij alle andere kosten geen BTW en ook GEEN Netto.

Wat dus geen BTW komt is Auto verzekering, Transport verzekering, Lease, Prive enz. enz

Het zou handig geweest zijn als je deze twee opsommingen compleet had gemaakt.

Cobbe heeft in zijn oplossing een extra lijst gemaakt waarin aangegeven wanneer GEEN BTW en Netto berekend dient te worden en in zijn formules test hij of de gekozen Type Kost voorkomt in dát lijstje
 
Klopt als een bus!!

Heb nog iets aangepast zodat je via validatie alle kosten kan selecteren.
Je kan alle 3 de lijsten aanvullen zoveel als nodig.
 

Bijlagen

  • Btw of niet(cobbe).xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 26
@Haije je hebt helemaal gelijk dat is indd niet zo handig van me geweest....Volgende keer beter opletten


@Cobbe, vraag opgelost. Ik zal verder deze excel opmaken... kijken hoever ik kom.

Nogmaals HEEL erg bedankt!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan