Nieuwe Laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als het de bedoeling is je de laptop overal mee mee te nemen, kies een kleine bv 14"
Als hij alleen thuis gebruikt wordt, neem een 17" omdat je aangeeft met foto's aan de slag te gaan.
De resolutie is dan ook van belang. Hoger is mbt tot foto's beter/handiger, maar ook weer duurder. Minimaal 1920x1200 is voor een 17" wel raadzaam.
 
Dus ondanks het kleiner beeld is de 14 Inch beter? En is het beeldscherm van de 17 slecht en een plus vind ik dat de 17 een DVD speler heeft. ik ga er trouwens met geen van beide mee weg gewoon voor thuisgebruik
 
Laatst bewerkt:
Het is maar wat je beter vindt.
Als ik met foto's bezig ben heb ik graag een groter beeld, zeker als ik meerdere foto's op een beeld heb. Op een klein beeld wordt dat, ondanks hoge resolutie wel gestoken scherp, maar het blijft klein. IK vind dat dus slechter.
Voor een paar cent kun je een DVD speler/brander op een usb aansluiten. Daar hoef je 14" niet voor te laten.
https://www.marktplaats.nl/z.html?query=externe+dvd+brander&categoryId=0&postcode=&distance=0
Dus vanaf pakweg €15
Verder zijn mijn ervaringen met marktplaats zeer positief. (maar niet 100%)
Let op hoeveel jaar ze al een account hebben en bel eventueel met ze.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Mediamrkt een mail gestuurd wanneer beide weer beschikbaar zijn. en denk dat ik dan voor de 17 inch ga
ik laat het nog weten
 
Minimaal 1920x1200 is voor een 17" wel raadzaam.
Mee eens, anders lijkt het al snel korrelig. Die 17 inch heeft 1600x900 (WXGA++) niet optimaal zeker voor fotos idd, goed punt van kostenzer.
@Gillian: ga eens kijken in de buurt bij een winkel waar ze een vergelijkbare 17" laptop met 1600x900 hebben staan en bewonder het eens of het je bevalt.
Mijn kleine laptop gebruik ik voor het surfen zo, maar als ik met foto's aan de slag ga dan sluit ik hem aan op een extern scherm.
Als de laptop qua prijs mee gaat vallen kun je daar ook aan denken.
https://www.marktplaats.nl/z/monito... 1920x1200&sortBy=price&sortOrder=increasing
Even op letten of de monitor de juiste poorten heeft!
 
deze is niet zo spectaculair als de 17 inch maar kan er altijd een externe HD aan hangen heb er nog twee een van 1 TB en een van 1.5 TB beide usb 3
dan de SSD alleen voor Windows 10 en de externe voor de opslag en voor NO2 kan er een externe brander bij. Hoewel een beetje vreemd in de Specs staat geen DVD brander op de Foto`s staat er wel een

1
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_acer-aspire-e5-575-30zg-1518356.html
2
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_asus-vivobook-r541ua-dm1805t-1515178.html
 
Laatst bewerkt:
De CB heeft de ASUS Vivobook R541UA-DM1805T niet getest.
http://www.cpu-world.com/Compare/84...3-6006U_vs_Intel_Core_i3_Mobile_i3-7100U.html
Weinig verschil qua Asus en Acer mbt CPU
Asus:Verbinding (Ethernet)Ethernet 100Mbps.... .apart, verwacht je niet..... Zeker als je lokaal wilt delen tussen systemen is dat wel slow.... dan is een giganet kaart toch wel handig.


Wel:
http://www.cpu-world.com/Compare/84...3-6006U_vs_Intel_Core_i3_Mobile_i3-6100U.html
Vrijwel gelijk aan de 6100U CPU
en daarvan heeft de CB de Acer getest


Acer
Aspire E5-575-32GJ
Soort: 13 tot 16 inch
Processor: Intel Core i3 6100U
Intern geheugen: 4 GB

Voordelen
  • Hoge schermresolutie (veel puntjes)
  • Goede prestatiescore (veel rekenkracht)
  • Accu houdt het langer dan 5 uur vol

Nadelen
  • Weinig opslagruimte(128 gb)
  • Weinig vrije opslagruimte beschikbaar(103 gb)
  • Je kunt de accu niet verwijderen via een eenvoudig kliksysteem



Over dit product
Geschreven door de Consumentenbond
  • Deze 15,6 inch Acer Aspire E5-575-32GJ weegt maar 2 kilo
  • en heeft een vrij vlotte Core i3-processor.
  • Die wordt bijgestaan door een 128 GB SSD.
  • Dat is geen grote capaciteit en let op dat je niet in ruimtenood komt.
  • Het scherm valt een beetje tegen.

Score
  • Hardware 20% 6,2
  • Software 10% 5,3
  • Gebruiksgemak 10% 6,3
  • Snelheidsscore 20% 8,4
  • Repareerbaarheid 5% 7,4
  • Accu 15% 8,3
  • Veelzijdigheid 5% 6,5
  • Energiegebruik 2% 9,1
  • Herrie 3% 7,1
  • Behuizing en beeldscherm 5% 5,1
  • Garantie 5% 6,4
 
Laatst bewerkt:
wat de SSD betreft dit (zie bijlage) heb ik aan programma`s op mijn PC staan dit word op de Laptop het zelfde de rest staan van wat ik gebruik als opslag staat op een 1 TB in de PC dit word dan bij de Laptop op een externe schijf. Aan delen tussen systemen doe ik niet ik maak altijd backups op een externe schijf iedere week 1 a twee maal dit op 3 verschillende schijven (door ervaring geleerd 3 is beter dan 1 ) dus mag ik aannemen dat wat snelheid betreft deze twee niet voor elkaar onderdoen of is het scherm van de Asus beter pc.PNG
 
Laatst bewerkt:
Over het geheel is Asus kwalitatief beter als Acer dus ik zou altijd voor de Asus kiezen, nog buiten het feit dat die een snellere cpu heeft.
 
Om te beoordelen of de Asus echt beter is zou je er mee moeten werken. Ik had destijds een prima Asus, toen ik een andere Asus wilde hebben voor een bepaald budget bleek mijn op papier beste Asus keuze een verschrikkelijk gammele dunne plastic bak te zijn. Als je typte dan danste het hele keyboard mee, verschrikkelijk. Toen heb ik dus een 2e hands zakelijke professionele zeer degelijke Dell gekocht die ik nog steeds gebruik. Voor mijn zoon heb ik pas de Asus Zenbook uv410ua uitgezocht en we hebben hem bij de MM bekeken/gekocht en die was prima. Ook al ben je een fan van een bepaald merk, imho is het beste om hem toch even zelf kritisch te bekijken. Er is wel een voordeel als je hem via internet bestelt: je mag hem proberen....en terug sturen als ie niet bevalt.

Tav de CPU van bovenstaande Asus: dat verschil kleine verschil ga je in de praktijk amper merken, daar zou ik me een stuk minder door laten leiden. Eerder het belang of je makkelijk geheugen (RAM + opslag) bij kunt prikken of dat het allemaal gesoldeerd zit, niet te vervangen is en er ook niks bij te prikken is. En of ie degelijk is en prettig typt, prettig beeld en zo.
 
Laatst bewerkt:
al de tijd dat ik nu met deze topic bezig ben heb ik me alleen gericht op de Intel laptops maar in veel andere zoals deze https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_hp-15-bw080nd-1514425.html zit een AMD. ik vraag me af zijn die zo veel slechter dan intel
Ikzelf heb geen balle verstand van dit alles ik kan mijn pc open schroeven en dingen erbij zetten problemen oplossen met de hulp van Helpmij.nl. ook word er van Intel ander procesessors dan de I3 of I5 genoemd ook daar zullen er wel hele goede bijzitten. Als je het bewerken van foto`s weglaat en gewoon een Laptop wilt hebben met genoeg opslag en redelijk snel dan moet daar toch ook genoeg keuzen in zijn. ik zoek en lees heel veel over die dingen maar het meeste snap ik niet dat zal wel aan de leeftijd en opleiding liggen :) iedere winkel prijst zijn produkten de hemel in en als je daar niet in thuis bent word het een grote brei waar je niet uitkomt en kan kiezen word dan ook onmogenlijk.
 
Ik heb amper AMD ervaring. Niet eerlijk om er dan iets over te schrijven.
Vroeger was de thermische beveiliging van een Intel superieur aan die van AMD maar of dat nog steeds zo is weet ik ook niet.

Dus ik ga af wat er op forums en in reviews staat, maar zeker als er voldoende info is, dan helpt mijn eigen technisch inzicht zeker.
Heb geen tijd om van elke chip in de raw data van de fabrikant te duiken. Vroeger moest je dat vaak wel als je elektronica als hobby had om zeker te weten dat je niet buiten de specs werkte. Met de PC's, tja een voeding moet goed zijn, maar verder als je de compatibiliteitslijst van de fabrikant v/h moederbord volgt.. kan er amper wat mis gaan.

Dus ik vond weer wat: uiteraard daar weer...
https://tweakers.net/pricewatch/883887/hp-15-bw080nd/reviews/
 
Een laptop met een AMD A-series APU wil je echt niet, geloof me.
Die krengen zijn zó traag, dat is onvoorstelbaar, en al helemaal als er geen SSD in zit..
Maarja, het is jouw keuze...maar ik ben er van overtuigd dat je spijt krijgt als haren op je hoofd als een voor een AMD Ax cpu kiest..
 
Gezien dat ikzelf dus weinig verstand van deze zaken heb was het een vraag om te weten te komen wat ze waard zijn dus lees ik uit uw reactie dat dit niets voor mij is. Als je geen vragen stelt kom je niks te weten.
Dus dank voor de info
 
Ik speel in ieder geval op zekerheid met Intel, speel geen games, daar waar je nog wel eens uitstapjes ziet naar AMD.
Een paar AMD-Intel vergelijkingen, met de opmerking erbij dat ik niet de reputatie weet van die sites of het AMD of Intel adepten zijn... to be honest!
Daar moet je altijd voor corrigeren! PS: het budget speelt bij mij een wat meer ondergeschikte rol; ben meer voor prijs/kwaliteit waar bij de prijs niet de laagste hoeft te zijn maar ook beslist niet de hoogste; met het motto... goed is meestal goed genoeg.

https://www.digitaltrends.com/compu...basic-differences-between-intel-and-amd-cpus/
AMD offers many processors which are sold as APUs, which means they combine the processor with Radeon graphics on the same chip. These offer excellent value for low-end gaming. Intel also has on-die integrated graphics, but its performance isn’t up to par with AMD’s Radeon video cards in that respect.
AMD vs Intel: Who wins?

During an everyday workload, a top-end AMD chip and a top-end Intel chip won’t produce radically different outcomes. There are clear distinctions in specific scenarios and benchmarks, but the CPU isn’t the keystone of PC performance that it once was

http://www.techadvisor.co.uk/featur...el-kaby-lake-which-processor-is-best-3528212/
Should you buy an Intel or AMD CPU?
If you’re building a desktop PC, the choice between AMD and Intel is as real as ever. The choice is as complicated as ever, too: visit any well-known online retailer and you’ll be faced with a choice of hundreds CPUs. If you’re driven by budget, AMD has a strong command of the lower price-points, but if you opt for AMD it doesn’t mean you exclude yourself from high-end computing: the new Ryzen processors put up a tough challenge to Intel’s CPUs.
However, it's still early days for Ryzen: the processors have proven themselves to be extremely quick, and at much lower prices than Intel's equivalents. But it isn't a slam dunk. Games aren't yet optimised for Ryzen, and Intel processors are still the best choice if you want the best performance in any application regardless of cost.
 
Laatst bewerkt:
Iig beter dan een Acer op het eerste gezicht en qua reputatie.
Meld je terug of ie bevalt? Handig voor anderen.
Veel plezier er mee.:cool:
 
Zal ik doen en jullie allemaal bedankt voor de hulp en goede informatie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan