Nieuwe Laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
Ik wil een nieuwe laptop kopen en heb al div modellen gezien de ene heeft een I3 met 8GB intern geheugen de ander een I5 met 4GB intern geheugen ik vraag me echter af of deze in snelheid veel schelen.
ik ga de laptop gebruiken voor wat te surfen foto`s bewerken en wat met office doen soms een downloadje plegen.
Daarom dus de vraag wat het verschil tussen deze twee I3/I5 is PC mag rond de €550 kosten
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het deze word Medion laptop E6421-I5-1128
 
Hier loopt ook zo'n topic, zelfde laptop.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/926249-nieuwe-laptop-kopen?p=6020405#post6020405

Aha hij is bij de CB getest (voor wat het waard is, maar je kunt er ook kritisch mee omgaan):
https://www.consumentenbond.nl/laptop/producten/medion/akoya-s6421-30022288

Voordelen
  • Goede prestatiescore (veel rekenkracht)

Nadelen
  • Je kunt de accu niet verwijderen via een eenvoudig kliksysteem
  • Minder dan een jaar garantie op de accu(6 maanden)

en

Over dit product
Geschreven door de Consumentenbond
  • De Akoya S6421 is een lichte 15,6 inch laptop.
  • Hij weegt maar 1,93 kilo.
  • De Core i5-processor is vlot, maar oud.
  • De prestaties zijn best goed dankzij de 256 GB grote SSD.
  • Het scherm valt tegen,
    [*]de WiFi is traag en
    [*]hij beschikt niet over een vaste netwerkaansluiting.
    [*]De accuwerktijd met nauwelijks 4,5 uur valt tegen.
    [*]Het toetsenbord heeft een aantal vervelend kleine toetsen, waaronder 'kleiner dan' (<), 'groter dan' (>) en vraagteken (?).
  • De SSD is erg eenvoudig te vervangen voor een ander model, hiervoor hoef je slechts 1 schroefje te draaien. Om andere zaken te vervangen is het nodig om 15 schroefjes los te draaien.
  • Hoewel het werkgeheugen niet verder is uit te breiden
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het ze vragen in ieder geval bedankt voor de hulp en info
 
Volgens de CB is dit niet mogelijk: "Hoewel het werkgeheugen niet verder is uit te breiden"
Is wel een echt min punt als je later meer zou willen hebben.

De CB schrijft verder over de "beste koop (prijs doorslaggevend, met acceptabel prestaties)
Beste Koop
Acer Aspire ES1-572-31N3
Testoordeel 7,4
Richtprijs € 530,-
Voordelen
  • Accu houdt het langer dan 7 uur vol
  • Hoge schermresolutie (veel puntjes)
  • Goede prestatiescore (veel rekenkracht)

Nadelen
  • Je kunt de accu niet verwijderen via een eenvoudig kliksysteem


Over dit product
Geschreven door de Consumentenbond
  • De Acer Aspire ES1-572-31N3 is eind juli 2017 ingekocht bij Media Markt en was op dat moment ook verkrijgbaar bij Makro, waar hij toen ook werd aangeprezen in de folder.
  • De laptop heeft redelijke specificaties.
  • De Core i3-processor maakt hem snel genoeg voor de meeste taken.
  • Daarnaast is er een 256 GB grote SSD ingebouwd.
  • De SSD maakt het een vlotte laptop.
  • Geheugen en schijf zijn gemakkelijk te vervangen.
  • Het scherm valt een beetje tegen.
  • De werktijd op de accu is met ruim 12 uur erg goed!
  • Voor het toegang tot de SSD en het werkgeheugen hoef je enkel hun klepje te verwijderen. Dat maakt ze eenvoudig te vervangen.
  • De accu en de wifi-module zijn moeilijker te bereiken, hiervoor moet je eerst een plaat weghalen die vast zit met 16 schroeven
.
"

Beste uit de Test
Asus ZenBook UX410UA-GV028T
Testoordeel 7,7
Vanaf € 899,-

Voordelen
  • Zeer goede prestatiescore (veel rekenkracht)
  • Accu houdt het langer dan 7 uur vol
  • veel intern geheugen (blijft soepel werken bij meerdere geopende applicaties)(8192 mb)
  • Hoge schermresolutie (veel puntjes)
  • Veel USB-aansluitingen

Nadelen
  • Je kunt de accu niet verwijderen via een eenvoudig kliksysteem

Over dit product
Geschreven door de Consumentenbond
  • De ZenBook UX410UA-GV028T is exclusief te koop bij Coolblue en daar ingekocht.
  • Het is een slanke en compacte laptop van Asus, met een vlotte processor.
  • De SSD is met een capaciteit van 256 GB net ruim genoeg voor de meeste mensen, om niet direct een toevlucht te hoeven nemen tot een externe hare schijf.
  • Er zit een moderne wifi-module op, maar een vaste netwerkaansluiting ontbreekt.
  • De ZenBook maak je open door 10 schroeven los te draaien en daarna de kap los te wrikken.
  • Daarna kun je als het nodig is de accu, de opslag en de wifi-module vervangen.
  • Het geheugen is niet vervangbaar, want het zit vast gesoldeerd.

Opmerking: er zit dus al 8 GB RAM in en wat er helaas weer niet bij staat: er kan een extra HD in gezet worden. Kun je zelf doen.
Tja, de prijs , helaas, meteen een stuk hoger
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wat gaan zoeken op de links die hier gegeven worden en zie dat hij niet beschikt over een vaste netwerkaansluiting wat ik een must vind voor een laptop
 
Het belangrijkste. Wat is voor je zelf doorslaggevend? De prijs of bepaalde technische eisen? Uiteraard is daarbij ook een prijs plafond voor de meeste mensen aanwezig.
 
Laatst bewerkt:
De prijs altans dat wil mijn Bazin (Vrouw) zo rond de €500/550 hij hoeft ook niet de allersnelste te zijn de voorgestelde Acer Aspire ES1-572-31N3 was wel iets maar die is hier niet verkrijgbaar bij de verschillende winkels in en rond Eindhoven
 
Acer kopen altijd lopen, dingen zijn niet echt betrouwbaar, laatste plaats bij de betrouwbaarheid van notebooks.
Ik weiger ze ook om ze te repareren net zoals die van HP.
 
Ik koop zelf liever een 2e handse goed Dell, maar ja iedereen heeft zijn/haar eigen keuze.
Mijjn "vaste" winkel heeft op dit moment weinig voorraad rond lagere prijzen dus kan nu gen echte aanrader doen van hen.

Deze winkel ken ik niet goed: zoek hier https://www.google.nl/search?client=opera&q=hardware4sale+review
Dit lijkt me een aardige:
https://www.hardware4sale.nl/laptops/gebruikte-laptops-met-ssd-schijf/dell-latitude-e6430u.html
Maar 399 euro voor een laptop die ik technisch minimaal gelijk acht en ook nog met 8 GB.
Met 1 jaar garantie!
Dan heb je nog ruim 100 euro voor als de accu nog een keer vervangen zou moeten worden.

review over dit type:
https://www.notebookcheck.net/Review-Update-Dell-Latitude-6430u-HD-Ultrabook.92936.0.html

of deze
https://www.hardware4sale.nl/laptops/gebruikte-laptops-met-ssd-schijf/dell-latitude-e6520.html
CPU is beter, 4 GB kan 8 GB worden tegen meerprijs. En 1 jaar garantie.
http://www.cpu-world.com/Compare/17...U_vs_Intel_Core_i5_Mobile_i5-2540M_(PGA).html

Dan heb je iig wel hele stevige laptops in vergelijking tot die gammele Acers, waar je geluk mee moet hebben.

We hebben hier 2 2e handse Dells, gekocht in 2010 en 2102, ze doen het nog prima, kosten destijds ca 300 en 400 euro...
Ik koop dus niet snel een nieuwe...
 
Laatst bewerkt:
Heb vorige maand 2 Asus ZenBooks gekocht via marktplaats. Nieuwprijs €700-800 gekocht met garantie er nog op voor €450-500
Een met 250GB ssd en de andere met 125GB ssd.
8GB geheugen. Doen het prima.
Heb niet het onderste uit de kan proberen te halen wat de prijs aan gaat, de kans dat het aan je neus voorbij gaat is dan groot.
Mijn dochters zijn zeer tevreden. Ze wilden geen zware laptop meenemen voor de studie.
Helaas geen AMD.....
 
Laatst bewerkt:
Leuke dingen die Zenbooks. Gaan ze vast veel plezier mee beleven. En dan heb je nog garantie ook.
Bij mij ging de DVD-rw stuk, kreeg meteen een nieuwe, hoefde die speler niet eens terug te sturen. Prima garantie van die 2e hands winkel.
Van het netbookje D430 was de nieuwprijs net boven de 1000 euro en de E4310 was nog iets duurder. Beiden jonger dan 2j toen ik ze kocht..
Je koopt ze al vaak voor de helft van de nieuwprijs of nog lager.
Zoek wel een goed adres uit of neem iemand mee die er verstand van heeft.
 
Laatst bewerkt:
een ding klopt niet de Medion heeft wel een vaste netwerk aansluiting. en in Den Bosch een Laptop kopen is wel wat ver weg. tweede hands zie ik ook niet zitten. ook Marktplaats ben ik heel huiverig voor ondanks de nieuwe regels die ze ingesteld hebben.
ik ga nog eens op internet snuffelen wat er hier in de buurt aan winkels zijn. en het budget is verhoogt :) tot PLM €600. Dus als iemand nog suggesties heeft
 
Schuif iig zelf eens met die filters op Tweakers. Inmiddels weet je al meer.
Wat trekt jou niet aan in 2e hands?

Die van mij zijn echte zaken laptops, uit de lease of daar gekomen / opgekocht na een faillissement. Toen ik die ca 400 euro wilde besteden voor die Dell E4310, ben ik naar een paar winkels gegaan en heb gekeken en vooral gevoeld (toetsenbord/stevigheid) wat je tot ca 550 euro kunt kopen. De meesten waren gammele bakken... zowel jast als toetsenbord, ook de Asus types in die klasse vielen me ontzettende tegen.
Dus het besluit om voor 2e hands te gaan was zo rond.

Maar als je het echt niet ziet zitten, 2e hands, NIET doen, ik geef alleen punten aan waarop je zou kunnen letten. Via MP zou ik ook veel terughoudender zijn, tenzij het een winkel is met garantie (zo vond ik "mijn" winkel ook) , via particulieren heb je zelden nog garantie.

https://laptopcentrale.nl/laptops/gebruikt/
Heel weinig 2e hands aanbod nu. Jammer.
Ga niet alleen op mijn verhaal af, maar lees ook dit:
https://tweakers.net/shopreview/8593/laptopcentrale/shopreviews/

PS: je zou ze ook een mailtje kunnen sturen, even heen rijden uhuh... Friesland... zelfs vanuit Gelderland me te ver af.
Heb zelf altijd gemaild, soms stond een model nog niet on line konden ze toch leveren. Vragen dus.
Een mailtje uit 2009...uit mijn archief, laptops die dus nog niet on line staan.

Beste,
Vandaag verwachten we 9 stuks binnen.
Een van de servicetags: XXXXXXX

DOA is onmogelijk, alle laptops worden door ons geinstalleerd en
gecontroleerd voor verzending.

Mochten er nog verdere vragen zijn, hoor ik het graag.
mvg yyyy
laptopcentrale.nl

Technische support in 2012, dus 3 j na aankoop, of ik de CD/DVD bay als startschijf kon gebruiken als er een SSD in plaats van komt:

Beste...,
Nee, is wel te koop op eBay.
Ik denk niet dat het zin heeft zoals je het hier voorstelt, de connector in de bay van de Latitude D-series is gewoon een USB plug. Je zult hier door nooit de volledige snelheid van een SSD over kunnen halen.
De ingebouwde schijf is wel makkelijk te vervangen en die zou wel als 2e in de bay gebruikt kunnen worden.
Met vriendelijke groeten,
mvg yyyy
laptopcentrale.nl
Weer wat geleerd....:cool:
 
Laatst bewerkt:
Hij is nu wel uitverkocht
Jouw MM site:
Dit artikel is online uitverkocht. Vraag in de winkel naar beschikbaarheid.

Edit:
http://www.cpu-world.com/Compare/127/Intel_Core_i3_i3-7100_vs_Intel_Core_i5_Mobile_i5-7200U.html
het is geen slechte CPU, vergeleken met die in de Asus Zenbook UX410ua zit
https://tweakers.net/pricewatch/770557/asus-zenbook-ux410ua-gv028t/specificaties/

Helaas totaal geen review kunnen vinden, die subnummers lijken wel op een land afgestemd te zijn en dan vind je via Google geen reviews. Dan zou je uit moeten zoeken welke het in de US of GB of D is. Meer potentiële klanten...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan