• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

AOW-leeftijd berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JHM Wetzelaer

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
Berichten
80
Beste excel-experts,

bijgaand bestandje heb ik ooit van iemand gekregen om de nieuwe AOW-leeftijd te berekenen. Het heeft altijd prima gewerkt, maar nu de leeftijd is uitgebreid naar 67 en 3 maanden (zie tab AOWnieuw voor exacte data) krijg ik niet overal de juiste datum in kolom BB en de juiste leeftijd (jaar-mnd) in kolom BC. Wie kan mij e.e.a. repareren. Alvast bedankt voor jullie moeite.

m.vr.gr.


Jo Wetzelaer
 

Bijlagen

  • Testbestand.xlsx
    146,3 KB · Weergaven: 257
in de bijlage heb ik het benoemde bereik AOWnieuw dynamisch gemaakt. Kijk maar of het nu correct is....

Oorspronkelijk was het één regel te klein
 

Bijlagen

  • Testbestand (hs).xlsx
    141,7 KB · Weergaven: 697
@Jo Wetzelaer, bedankt voor de vriendelijke respons over het verkregen antwoord.
 
Bedankt, vandaag de originele data teruggeplaatst in het bestand en het werkt weer flitsend. Snap wel niet wat nu eigenlijk is veranderd. :) :)
 
In het bestand wordt gebruik gemaakt van een benoemd bereik: AOWnieuw

Aan zo'n bereik "hangt" een adres.
In uw bestand was dat een vast adres: $A$1:$D$11 op tabblad AOWnieuw.

Omdat u nieuwe gegevens op regel 12 heeft toegevoegd had het benoemde bereik uitgebreid moeten worden naar: $A$1:$D$12 en dat was niet gedaan.
Om soortgelijke problemen in de toekomst te voorkomen heb ik het aan de naam AOWnieuw gekoppelde bereik dynamisch gemaakt.

Zie Namen beheren in de tab Formules
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan