Krijg Windows 8.1 niet geïnstalleerd na reset

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo medeforummers,

In navolging van mijn problemen met mijn laptopaccu (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/925695-Wie-is-er-stuk-de-lader-of-de-poort)
zit ik nu met een nieuw probleem. :confused:

N.a.v deze reactie:
Als de aqccu er niet in zit en hij wel aan geeft op te laden zou ik de software verdenken.
Ook de software kan de accu waarschijnlijk wel uit laten vallen.
Heb je geen herstelpunt van voor de problemen?
heb ik geprobeerd d.m.v de NOVO-knop op mijn laptop de recovery in te zetten. Echter gaf de herstelsoftware aan dat dit niet kon omdat de recoverypartitie ontbrak wat waarschijnlijk is gebeurd toen ik de harde schijf uit de laptop heb vervangen door een Samsung Evo 850 256 GB SSD. Op internet heb ik toen diverse tutorials bekeken waarin je d.m.v een Recovery Engineering CD-rom de herstelpartitie weer kon aanmaken. Dit heb ik dus gedaan. Echter nadat ik de herstelpartitie heb aangemaakt wilde ik Windows 8.1 weer installeren. Ik steek de CD-rom in de laptop en laadt setup. Wanneer ik echter op Custom Installation druk geeft de pc vervolgens weer dat er geen drives gevonden zijn waarop Windows geïnstalleerd kan worden.

Vervolgens heb ik diverse oplossingen van deze site geprobeerd:

1. Controleren of de harde schijf herkend wordt in de BIOS (dat wordt hij)
2. Updaten of installeren van storage driver (driver van Lenovo-site geplukt maar die herkent hij niet)
3. De schijf wissen met Diskpart (als ik diskpart laadt in de opdrachtprompt tijdens de Windows-installatie en hem dan lis disk / list disk als opdracht geef krijg ik de melding: there are no fixed disks to show.
4. Het updaten van de chipset-drivers (driver van Lenovo-site geplukt maar die herkent hij ook niet)

Ik heb de schijf ook al als externe hardeschijf aangesloten aan mijn vaste computer waarop ik via Disk Management de schijf kan partitioneren en formatteren maar Windows setup herkent hem dus niet.

Wie kan mij verder helpen? Ik heb al allerlei topics op internet doorgelezen van mensen met vergelijkbare problemen maar de oplossingen die men daar aandraagt werken in mijn geval helaas niet.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

gast0685
 
Heb laatst ook een poosje zitten te kl****
Lees hier maar:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/52601201#52601201
Je hebt dan wel dit al gedaan: "Updaten of installeren van storage driver "
Maar bij mij was het ook dus maar proberen.
Probeer eens of je de niet ondertekende driver kunt zien. Soms zit dat in de weg.
Soms helpt het om eens at heen en weer te klikken en dan accepteert ie toch een niet ondertekende driver...

Systeemkast Lenovo 17 inch laptop behuizing
Moederbord ?
Processor i7-5500u 2.40 GHz
typenummer : 80FG002WNX.
Zal ook nog ff rond kijken.
 
Ik heb de volgende drivers geprobeerd:
Drivers.png

Die patch is een uitpakbare .exe, als ik die uitpak en met een USB probeer die driver te kiezen in Windows Setup geeft hij nog steeds aan dat er geen drivers zijn. Als ik de offciële Intel Rapid Storage Technology driver van de Intel-website pluk en die .exe uitpak krijg ik dezelfde bestanden en doet hij nog altijd niks. Die bovenste drivers zijn niet uitpakbaar en worden ook niet herkend door setup...
 
Er stond oorspronkelijk Windows 8.1 op. Heb hem begin 2014 gekocht toen Windows 10 nog niet uit was. Heb wel een keer 10 erop uitgeprobeerd en toen dat niet beviel weer verwijderd. Ik neem overigens aan dat de download via de link die je geeft legaal is?
 
O ja. Nav wat Lange Pier schreef : Win10. Later heb ik een clean install gedaan met Windows 10 Pro en die herkende de schijf direct. De installatie liep probleemloos. De pc was van mijn zwager en ze, de pc winkel, hadden hem verteld dat het systeem zeer instabiel was en dus om de haverklap crashte.. Ik heb de schijf aan mijn pc gehangen en er stond alleen wat losse bestanden op. Niks geen Windows. Ook zeker te zijn dus het originele 8.1 proberen te installeren. Met het bekende verhaal. Was bereiken stabiel en toen Windows 10 erop gezet. Liep ook als een trein. Soms is het niet te volgen met die lijst of de verkeerde verhalen worden opgehangen.
 
Alles komt van Microsoft zelf en éénmaal W10 geïnstalleerd kun je die altijd weer kaal installeren zonder key's in te geven, en ook bij W8.1 kan dat.
Wat legaal of illegaal ermee heeft te maken ontgaat mij, ze zijn al digitaal geactiveerd op je notebook.
 
Yep das dan wel weer handig van MS... By the way...je kunt met zoeken voor minder dan 2 tientjes al aan een legale Windows 10 komen. Schijnen uit opgekochte faillissement partijen te komen.
 
Laatst bewerkt:
Wat legaal of illegaal ermee heeft te maken ontgaat mij, ze zijn al digitaal geactiveerd op je notebook.
Ik wist niet dat zo'n key digitaal geactiveerd wordt op je notebook, vroeger was het namelijk bij Windows meestal zo dat je de key opnieuw moest ingeven tijdens de installatie. Ik dacht dat als je Windows van online van Microsoft downloadt dat je dan ook je key moet invoeren om de download op te vragen. Dat bedoelde ik dus.
Enfin: ik heb hem binnen, ga hem zo branden en dan gaan we kijken wat er gebeurt.
 
Je kunt het bij een installatie gewoon overslaan en kiezen voor "later" en als je dan herstart werkt de sleutel al meteen.
 
Helaas loop ik ook met deze disc tegen dezelfde fout aan: "We couldn't find any drives". Een paar keer refreshen haalt ook niks uit...
 
Probeer toch 10 eens. Als ik dat meteen gedaan had.. .was ik nooit tegen dat probleem aangelopen uit de Tweakers link...:eek:
Lange Pier heeft de links er al neergezet..
Als de sleutel niet herkend wordt heb ik wel een paar legale adresjes voor weinig geld voor een key (als de actuele voorraad niet net op is).

Op Tweakers nu op de goedkope keys, geduld...
https://tweakers.net/pricewatch/zoe...41PseIMaiiE1Dnc3gnklvjj4OkopqIuEpTFwZ0IkjN2Pw
Deze verkoper heeft af en toe sleutels: http://bit.ly/2i9DN1I
Laatst waren ze op en moest hij blijkbaar een nieuwe serie nog binnen krijgen.
Wordt keurig geïnstalleerd en alle updates lopen prima.
 
Laatst bewerkt:
@Lange Pier: ik heb die gedownloade Windows op een dvd gezet. Moet ik dan nu dus nog een opstartbare usb aanmaken?
@ route99: Kan ik als ik hem daarmee geïnstalleerd krijg ook weer daarna gewoon 8.1 installeren? Dat vind ik fijner werken dan 10...
 
Dan kun je ook zonder key werken. Win10 werkt dan een maand.
Dan kun je de driver voor de hard disk opzoeken in deze Win10 en die zet je op usb stick.
Downgraden an Sich is vaak lastig, foutmelding, maar maak de disk gewoon helemaal leeg en start met Win8.1 DVD/usb en je heb de driver van Win 10 die werkte! Dus proberen.
Dus zonder Win10 key!
Niet geschoten is altijd mis... installeren ca 15-25 minuten per keer.

PS: zorg wel voor de zelfde versie 32 of 64 bits...

Als je iso's op DVD zet zoals het hoort zijn ze bootable. idem voor op USB bijv met Rufus.
 
Laatst bewerkt:
Oké ik ga nu 10 binnenhalen via de link van Lange Pier, ik ga kijken of het nu wel gaat lukken...
 
Je kunt Windows 10 ook installeren daarna Classic Menu erop zetten. Kun je zelf kiezen voor de lay-out van Windows start menu. Kan erg handig zijn als je dat gewend bent. Succes.
 
De schijf is nu zichtbaar en ik kan op "Next" drukken. Ik krijg dan echter de fout: We couldn't install Windows in the location you chose. Please check your media drive. Here's more info about what happened: 0x8030024.

Als ik druk op de knop "New" om een partitie aan te maken krijg ik de volgende fout: We couldn't create a new partition [0xe899c430]

Zodra ik de lijst refresh is de schijf weer verdwenen.

Update: ik heb de laptop herstart en setup opnieuw geladen en nu geeft hij de schijf aan alleen geeft hij aan dat de schijf een capaciteit van 0 MB heeft :confused:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan