blanco blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.680
Hallo,
Als ik een rapport uitprint dat start ik in een bapaald onderdeel van het programma, met een blanco blad
Ik kan niet achterhalen waar ik ergens een commando of dergelijke hiertoe heb gegeven
Hoe kan ik dat controleren?

deze code lanceert het rapport

If Left(derde_bond, 1) = "C" Then
DoCmd.OpenReport ("derde_betaler_mutualiteit_C")
Else
DoCmd.OpenReport ("derde_betaler_mutualiteit")
End If

Bedankt
JP
 
Het zal ergens in je rapport zitten, niet in de code waarmee je het rapport opent. Controleer je secties eerst, daar zit het vaak.
 
Bestaat er een “pagina einde” commando of zo? “Onzchtbare” codes of zo?
 
Het zijn geen onzichtbare codes, je ziet het gewoon in de Eigenschappen staan :). Een sectie kan bijvoorbeeld een pagina-einde hebben voor en achter de sectie.
 
Heb intussen ontdekt dat het foreren van een nieuw blad (in mijn geval een leeg) alleen in de eigenschappen van het detail van het rapport terug te vinden is.
Dan zou op dat extra blanco blad wat ik nu krijg, toch de hoofding en zo geprint moeten worden?
kan ik op de een of andere manier het rapport eens doorsturen?

Groeten
JP
 
Dat mag altijd. Een rapport kent twee soorten koppen: een rapport kop- voettekst die aan begin of eind van het rapport staat, en een pagina kop- voettekst die op elke pagina herhaald wordt. daarnaast kun je dus groepen aanbrengen die ook allemaal op een eigen pagina kunnen beginnen (pagina-einde voor of na de sectie) en dat geldt ook nog eens voor de detailsectie zelf. En mocht dat nog niet genoeg zijn (een rapportkoptekst wil bijvoorbeeld nog wel eens een voorblad hebben en een inleidende tekst die op een nieuwe pagina moet beginnen) dan kun je ook nog eens een pagina-einde in een sectie zetten. Daarvoor staat een knop in de werkbalk. Dat zie je in je rapport terug als een klein streepje met 5 puntjes erop. Niet bepaald het meest duidelijke symbool dat Access gebruikt :).
 
misschien domme vraag, maar moet ik dan dat rapport in een project steken? of kan ik het rapport ook als afzonderlijk bestandje meesturen... als dat zo is, hoe doe ik dat dan?
 
Een rapport kun je helaas niet los meesturen, dus je zult een db moeten posten.Daar hoeft uiteraard niet veel in te zitten, zolang de tabellen/queries die voor het rapport gebruikt worden er in zitten en wat dummydata.
 
ik stuur een db op met beide rapporten met het extra blanco-blad-probleem... ik zou gans het project moeten doorsturen om het effectief te zien werken en dan zou er nogal wat uitleg bij komen eer het rapport gelanceerd wordt dus hou ik het op de rapporten zelf... (voorlopig)
Groeten
JP
Bekijk bijlage Database3.zip
 
Zonder tabel is er geen data, en kan ik ook niet zien of er lege pagina's ontstaan of niet. Dus als je nog wat tabellen met data hebt, dan graag :).
 
Misschien zie je wat aan de constructie van het rapport zelf... data opsturen is wel zeer opslachtig
 
Dat is lastig te zeggen, maar alle instellingen lijken goed te staan. Al zou ik in <derde_betaler_mutualiteit_C> de paginakoptekst als rapportkoptekst gebruiken, want volgens mij is die informatie eenmalig.
 
Dju.. wat nu?
Dit commando stuurt het rapport aan:

If Left(derde_bond, 1) = "C" Then
DoCmd.OpenReport ("derde_betaler_mutualiteit_C")
Else
DoCmd.OpenReport ("derde_betaler_mutualiteit")
End If

Meer niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan