2de wifi modem -router plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hobbyman1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2017
Berichten
4
De provider heeft onlangs een modem geplaatst op de telefoon lijn type :modem ADSL/VDSL2 PSTN b-box 3V Segemom .
Deze modem werd op een totaal ander plaatst gezet . Mijn vroegere modem was van het type TP LinK ADSL2 +modem router Model TD W8970
Ik zou graag deze laatste gebruiken als Bridge -modem en in mijn labo plaatsen zodanig dat ik mijn pc's in mijn laboratorium terug met Lan kan voeden uit deze laatste modem , bestaat die mogelijk ?en hoe
 
vraagje : bij de tweeste router als acces -point

ik begrijp de handelingen niet goed , die vorige router staat nog op zijn plaats maar is nu niet meer verbonden met de telefoonlijn . zendlampje brand wel , maar niet de ADSL !(logisch ) kan ik dan via de LAN kaart van mijn desktop computer mijn modem verbinden en daar de parameters in stellen die nodig zijn . Heb ook nog een cd bij .
Sorry voor de wat stomme vragen maar elektronica is mijn vak en van routers ken ik zo goed als niets (67 j ).
 
Verwarrend wat ik nu lees.
Eerst dit:
Werkt het modem die aan de ADSL zit nu? Ook al staat ie op een andere plaats.
Leeftijd heeft er niks mee te maken, over een paar jaar.....Wel goed lezen van de handleiding en naar aanleiding daar van vragen stellen moet een elektronicus toch wel lukken?
Het is handig al je vertelt wanneer de vraag over TP LinK ADSL2 + of over TD W8970 gaat.
Ik vermoed over de eerste.

Edit: of zijn er 3 modems?
  • nieuwe modem ADSL/VDSL2 PSTN b-box 3V Segemom .
  • mijn vroegere modem was van het type TP LinK ADSL2
  • modem router Model TD W8970

Graag hier meer duidelijkheid in.
Het nieuwe modem is me wel duidelijk, maar die andere twee ??? niet.
Er staat nl
modem was van het type TP LinK ADSL2 +modem router Model TD W8970
Dus plus....
 
Laatst bewerkt:
Er is een nieuwe router geplaats door provider Scarlet daar ik een abonnement had aangevraagd telefonie en internet .deze staat nu op de eerste verdieping en dus kan geen lan verbinding maken voor pc op zolder daar de kabel nu te kort is

Mijn vraag was gewoon kan ik mijn oude TP linl ADSL2 model W8970 niet laten staan zonder ADSL aansluiting , deze moet zogezegd het signaal van de eerste router opvangen via zijn antennes (dus eigenlijk draadloze communicatie tussen de routers waarvan de nieuwe enkel aangesloten is aan het telefoonnet .

Of gebruik ik de oude router niet meer en trek ik een langere Lan kabel vertrekkende van de nieuwe router voor mijn computers op zolder ?.
 
Aha... dan praten we hier over en dat is total iets anders:
"wifi repeater" verschil "access point"
Ik kom er zsm op terug.

https://www.9lives.be/forum/hardware/983156-verschil-access-en-wifi-repeater.html
ze geven een redelijke beschrijving:
Begrijp ik het goed dat een Access Point en WiFi Repeater hetzelfde zijn, alleen dat Access Point via kabel/UTP met router is verbonden en WiFI Repeater draadloos (dus via WiFi) verbinding maakt met de router? En beide devices zenden vervolgens een (nieuw) WiFi signaal uit.
Maar modems/routers zijn niet geschikt als repeater.. dus dat gaat niet lukken bij jou.
Een modems/router kan wel als access point dienen en vervolgens via de wifi het internet in jouw huis rond stralen zover als mogelijk is.

En dan kom je precies weer terug bij mijn eerste hint:
https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/zo-installeer-je-de-nighthawk-r7000-62732/

Lukt dat niet met dat verhaal.. dan moet je precies aangeven wat niet lukt.

Maar.. je moet het verhaal dan ook EXACT uitvoeren als het daar staat anders gaat het nooit werken en aangezien wij niet mee kunnen kijken hebben we vervolgens geen idee waar het dan mis gaat en is helpen wel heeel erg moeilijk.

Een simpele repeater is vaak een stuk trager omdat alles ov er dezelfde band/frequentiemoet, dus halveert vaak de snelheid.
 
Laatst bewerkt:
Beste ,

Bedankt voor al jullie uitleg , ben er zeker van dat die zeer degelijk en haalbaar waren , maar ik heb meteen een lan kabel getrokken van de Wifi modem naar mijn labo en heb een supersnel internet in mijn labo , bedankt iedereen en alvast router 66
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan