kan geen email ades invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Berichten
1.390
Hoi,
Wanneer ik op mijn iphone 6S met IOS 11.0.3 een nieuw email account wil aanmaken komt na controleren de melding:"Email versturen mislukt. De gebruiker of het wachtwoord voor smtp.caiway.net is niet juist."
Ze zijn echter wel juist. Wanneer ik op webmail inlog met dezelfde gebruiker en wachtwoord, dan krijg ik verbinding. Weet iemand raad. Ik zit al de gehele dag te prutsen, maar ik kom nergens. Voorheen heb ik op dit toestel het zelfde emailadres gebruikt en dat werkte toen wel.
Deze melding krijg ik:

IMG_1943.JPG




grts.,

Henk Sr
 
Bedankt Edmoor voor je antwoord.

Ik heb al vele malen de instellingen gecontroleerd voor zover ik dat kon.
Het volgende heb ik gedaan: (zie ook de foto's in volgorde.
1. Voeg emailaccount toe

IMG_1952.JPG


2. data worden gecontroleerd

IMG_1953.JPG


3. de foutmelding na controle

IMG_1954.JPG


4.Na OK te hebben ingetoetst

IMG_1955.JPG



meer krijg ik niet te zien. Hopelijk kan je hier iets mee.

grts

Henk Sr
 
Laatst bewerkt:
3 Foto's zijn niet goed gegaan. Ik kan er waarschijnlijk niks mee, maar toch.
 
Edmoor,

De foto's opnieuw geladen. Ik hoop dat het nu werkt

grts.
Henk Sr
 
Ik zie nergens de instellingen voor SSL of STARTTLS. Ik ken de iPhone ook niet.
Helaas kan ik je er dus niet verder mee helpen.
Iemand anders die misschien die ook een iPhone heeft.
 
jammer. in elk gecal bedankt voor de poging.

En manamana,

Die instellijst heb ik ook al nagelopen.

grts,

Henk sr
 
Probeer een uitgebreide handleiding te vinden.
 
Mogge Edmoor,

Bij het nieuw te installeren mailadres kom ik niet verder dan controleren van gebruiker en wachtwoord. Daarna komt de foutmelding m.b.t. smtp.caiway.net. Dus kan ik niet bij de gegevens over de serverpoort en de SSl,
maar er staan in accounts en wachtwoorden (was voorheen mail en agenda's geloof ik ) nog enkele andere mail accounts welke wel zichtbaar zijn en die voorheen wel goed werkten.
In deze reeds bestaande accounts staat bij het ene account serverpoort 110 en SSL op aan en bij het andere mailadres staat de serverpoort op 995 en de SL op aan.

Er moet iets anders aan de hand zijn. Deze mail accounts staan op inactiv omdat ik ze af en toe gebruik op de mobiel. Wanneer ik ze activeer en iets verzend dan krijg ik de zelfde foutmelding als bij het installleren van het nieuwe adres.

grts.,

Henk Sr
 
hoi Manamana,

Heb ik geprobeerd. heb ook gebeld naar caiway, maar kreeg te horen dat ik naar cbizz moest bellen omdat het een zakelijke aansluiting was. Werd door helpdesk dus doorgestuurd. Kan pas maandag terecht bij cbizz. ben benieuwd.

grts.,

Henk Sr
 
Kwam ik niet verder mee. volgens mij had ik iemand die er niet veel van wist aan de lijn.
Hij kwam niet verder dan het veranderen van de Serverpoort en de naam achter smtp.
Bij het veranderen van het nummer van de Serverpoort kom ik niet door de identiteiscontrole. Het controlewieltje bleef draaien. Moest de iPhone helemaal uit zetten om het te stoppen.
Ook zei hij dat het mogelijk was dat kabelfoon de instellingen had gewijzigd. Dat lijkt mij onzin. Al met al ben ik nog geen steek verder.

Henk Sr
 
Je moet naar de back office (BO) vragen.. niet de 1e die aan de lijn zit.. die probeert "alles af te vangen"... :p .
Pas als je door vraagt daar naar (BO), zou je in principe wel een techneut moeten krijgen. Is wel te hopen voor die club dat ze die hebben... :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan