HDD kan niet worden geopend terwijl hij wel herkend word.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan05

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2016
Berichten
58
Externe HDD kan niet worden geopend terwijl hij wel herkend word (onder Apparaten en printers, als onbekend apparaat en bij stuurprogramma's) (6,1).
Alleen bij de stuurprogramma ziet hij wel een gele driehoekje (kan niet de juiste driver hiervoor vinden) (1).
Want als ik de externe HDD er in stop dan gaan allebei de lampjes op de HDD branden (geel en rood).
De externe HDD is niet zichtbaar in schijfbeheer.
Dus mij vraag is hoe kan dit ik de externe HDD alsnog openen ?

Gegevens HDD :

Western Digital WD800B008-RNN 80GB USB 2.0 3.5" External HDD

2404U

MDL WD800B008 -RNE
S/N WCAHL 4887522
ORDER# WDXU800BBRNE
SUB: 2050-001000-026

Voor meer details zie printscreen's.

Bekijk bijlage 310195 Bekijk bijlage 310197 Bekijk bijlage 310199 Bekijk bijlage 310201 Bekijk bijlage 310203 Bekijk bijlage 310205
7.PNG
 
Laatst bewerkt:
Maak eens een screenshot van schijfbeheer als de schijf is aangesloten.
 
Dan ziet hij hem niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Schijf uit de behuizing halen en rechtstreeks op het moederbord aansluiten.
Waarschijnlijk is de interface in de ext. behuizing defect.
 
Die lampjes zitten op de interface-print die de verbinding en het data-transport tussen de usb-kabel en de SATA-aansluiting van de HDD verzorgt.
Als deze stuk is kun je wel een melding krijgen op je pc dat er "iets" is aangesloten maar dat betekent niet dat er gegevens vanaf de HDD naar de pc verstuurd worden.
Daarom weet de pc niet dat het om een HDD gaat, wordt dus ook het stuurprogramma niet gestart en is de HDD niet zichtbaar op de pc..

Dat is een beetje simpel uitgelegd van wat ik vermoed dat er aan de hand is.
De enige manier om dat te controleren is de schijf uit de behuizing te halen en deze:
a) in een andere behuizing te zetten waarvan je 100% zeker weet dat deze goed functioneert,
b) de schijf rechtstreeks op een vrije SATA-aansluiting van het moederbord aansluiten.

Als de schijf dan wel zichtbaar wordt en toegangkelijk is weet je dat je ext. behuizing defect is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan