• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en optellen met meerdere criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark010

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2016
Berichten
13
Hoi,

Ik wil graag van medewerkers zien hoeveel uur ik hen beschikbaar heb per kwalificatie. Een medewerker kan een aantal kwalificaties hebben. Nu wil ik graag zien d.m.v. een formule in een cel hoeveel uur ik beschikbaar heb per kwalificatie in een bepaalde week (als een medewerker met verlof is, dan heb ik die contracturen niet beschikbaar voor de kwalificatie) Zie graag het voorbeeld bestand. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg met index, vergelijken of sommen.als?
Dank!Bekijk bijlage Uren kwalificatie.xlsx
 
Probeer deze eens:
Code:
=SOMMEN.ALS($E$3:$E$11;$B$3:$B$11;$O3;$I$3:$I$11;"<>"&"x")
 
Hoi Cobbe,

Dank je wel!! Maar hij doet het nog niet helemaal, als ik deze formule door trek naar de andere producten, dan zie ik bij limonade dat ik 8 uur als resultaat krijg, terwijl er 1 medewerker met verlof is. de uitkomst zou 5 moeten zijn? Help :)
 
Optelling gaat niet goed Cobbe, de formule houdt er geen rekening mee dat bepaalde medewerkers verlof hebben. Bijvoorbeeld Ada heeft vrij in week 1 en telt dus niet mee voor limonade....
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat hij het bij de kwalificatie Koffie wel goed doet, maar bij Limonade en Thee niet. Snap even niet waar dit dan mis gaat?
 
Ja ik zag dat je ook gereageerd had :) Weet jij een oplossing of is Cobbe de expert? ;-)
 
Cobbe is zeker een expert. Ik ben ook al even aan het speuren, maar is lastiger probleem dan in eerste instantie lijkt...
 
Het 2de klopt van het eerste ben ik niet zo zeker. :)
 
Ik heb je tabellen beetje herschikt, daarna kan ik gevraagde gegevens genereren. Misschien helpt dit...
 

Bijlagen

  • Uren kwalificatie (AC).xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 44
Deze schijnt dat wel te willen tellen:

Code:
=SOMMEN.ALS($E$3:$E$11;$B$3:$B$11;$O3)-ALS(VERT.ZOEKEN($O3;$B$3:$F$11;5;0)>0;$E$3:$E$11)

Matrix-formule
 

Bijlagen

  • Uren kwalificatie.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 43
Helaas, de koffie en thee doet hij goed, maar bij limonade telt hij toch iemand mee die met verlof is. Ik heb de formule opnieuw er in geplakt (met control shift enter), maar geen succes......?
 
Kijk eens of het nu klopt, dan kunnen we de layout wel aanpassen indien nodig.
 

Bijlagen

  • Uren kwalificatie (cobbe).xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Ja geweldig! Deze werkt prima zie ik. Dank!! Hulpkolommen dus :) Wat bedoel je met de layout aanpassen?
 
Tja die hulpkolommen staan nu een beetje tussen de rest, als je weken gaat toevoegen kom je in de problemen.

Je zou die hulpkolommen kunnen verplaatsen naar bv vanaf kolom AZ.
 
Je kan het zo overnemen als je wenst.
 

Bijlagen

  • Uren kwalificatie (cobbe).xlsx
    15,8 KB · Weergaven: 37
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan