Foutmelding Canon mg 7150

Status
Niet open voor verdere reacties.

deBoer19

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2017
Berichten
3
Hallo,

Ik krijg foutmeldingscode 1680 in beeld bij mijn canon printer mg7150
Dit betekent volgens de handleiding dat de cartridge, in dit geval de "gy", niet op de juiste plek geplaatst is.
Het rare is dat de melding te voorschijn kwam nadat ik een andere cartridge ging vervangen. In verving de zwarte en kreeg direct daarna de melding dat de "gy" niet op de juiste plaats zat.
De cartridge heb ik echter niet verwisseld/ nog aangeraakt.
Voor de zekerheid de "gy" toch vervangen, was al een oudere cartridge aangezien deze alleen bij foto prints wordt gebruikt.
De foutmelding blijft echter bestaan. in de winkel nog een "gy"mogen testen maar ook dit verhielp het probleem niet.
Canon gebeld en zij geven aan dat de printer opgestuurd dient te worden.

Iemand een idee hoe deze melding eruit te krijgen is?
]
Inmiddels alle instelling al herstelt in het hoofdmenu.
Printer langer dan een uur van de stroom gehad, stekker eruit. Echter alles zonder het gewenste resultaat.

Groeten,
Hanneke
 
Mijn man heeft alle drivers al verwijderd en de printer opnieuw toegevoegd.
Helaas ook zonder het beoogde resultaat.
 
Waarmee maak je die contact punten dan schoon?
En als het een firmware crash is, hoe en wat zet je dan terug?

Het gaat overigens om foutmeldingscode 1680 en niet om 1660.
 
Had ik wel gezien, maar als voorbeeld wat je kunt doen.... zijn fouten uit vergelijkbare hoek
schoonmaken: iso propyl alcohol bij een goede zaak (is veiliger dan pure alcohol).
Firmware: meestal kun je niks zelf, je hebt de firmware nodig plus een tool om, te installeren. Als doe niet online staan... kun je niks in die hoek.
 
Ge-denaturaliseerde alcohol kun je ook kopen bij apotheek of drogist, de laatste is waarschijnlijk de goedkoopste optie.
 
Ja maar die vind ik nog giftiger want daar zit vaak methanol in. Als je het toch doet, het liefst buiten of anders goed ventileren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan