Winmail (ja die oude!) op Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0670

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
10
Beste allen,

Een kennis gebruikt Winmail (dat oude mailprog van Vista) op Windows 10. Ik heb het voor elkaar gekregen dat aan de praat te krijgen. Winmail wordt gebruikt ivm scripts en andere zooi die nodig is om bewegende plaatjes en muziekjes in mails te kunnen versturen. Ja dat is een hobby van die kennis en die wilt dat graag blijven doen.
Probleem blijft (net als op Windows 7) dat het programma regelmatig niet opent, en ik dan weer het hele riedeltje moet uithalen om het werkend te krijgen.

We hebben als eens gezocht naar een alternatief email programma om die scripts en bewegende dingen aan de praat te krijgen (heeft met activex enzo te maken) maar we hebben nog geen alternatief gevonden.

Apart vind ik wel altijd dat die kennis in de internet explorer beveiligingsinstellingen de activex en html scripts schakelaartjes moet omzetten om in Winmail bewegende plaatjes te krijgen. Ik vroeg mij dus af, zou het niet gewoon een IE ding zijn en zou het dus gewoon met een nieuw email programma moeten werken?

Weten jullie toevallig nog mailprogramma's die we zouden kunnen gebruiken als alternatief voor Winmail?

Alvast bedankt.


Gr Ronald
 
Ik heb The Bat!, de vleermuis..... zeer krachtig email programma.
Sinds V7.4 ook met animated gif.
https://tweakers.net/downloads/39559/the-bat!-742-christmas-edition.html
Niet gratis maar oook niet duur, een paar tientjes.

Een van de sterkste punten ervan vind de zgn berichtenophaler: maw, je kunt met een lijst van te voren zien welke mail er te wachten staat op de mailserver, maakt niet uit welke, hotmail, ziggo, enz, bevalt je een mail niet omdat je vermoedt dat er een virus in zit of dat je die troep uberhaupt niet binnen wilt halen, dan kun je voor "delete" op afstand kiezen.... weg dus...
Het is me nog niet overkomen in ca 15 jaar dat ik verkeerde mail weggooide.
Verder kun je programma op veel manieren instellen, als je dat wilt....

https://www.ritlabs.com/en/products/thebat/
https://www.ritlabs.com/en/products/thebat/download.php
 
Laatst bewerkt:
Niet vervelend bedoeld, maar ActiveX is al zo oud dat menig browser het allang niet meer ondersteund.
In mijn ogen ogen is het verspilde moeite om bewegende plaatjes in mailtjes te stoppen. :)

Gebruik liever een actuele mail-programma, en geen oude software. Dat wordt steeds vaker niet meer ondersteund doordat er nieuwe protocollen komen en dergelijke.
 
Ik snap je, maar die kennis heeft een hele community met dat winmail om bewegende plaatjes te sturen.
Ik heb ook al gezegd dat het ook wel eens op houd
 
Verbaasde me ook dat ze het relatief kort geleden pas in The Bat! gestopt hebben, was er soms vraag naar?
Als die community er zo graag mee speelt, zullen ze voor die hobby toch wel 19.95 euro voor die Vleermuis" over hebben...:cool: . Elke hobby kost wat geld...:d
 
Ik heb deze foto even gemaakt, om te laten zien wat ik bedoel. Winmail ondersteunt javascript, en weet ik het wat er allemaal nodig is, om dingen te laten bewegen.
Deze foto is van een mail die binnengekomen is, waarin je de vrouw op de foto naar boven ziet schuiven, en de achtergrond gaat diagonaal achter haar. Als je deze mail beantwoord in Winmail, zie je vrouw nog steeds bewegen, en de muziek werkt ook nog steeds. Dus degene waarnaar je de mail stuurt, krijgt hetzelfde te zien als degene die de mail verstuurd.

Probleem van andere mailprogramma's, als je de mail beantwoord, beweegt die vrouw niet meer, en de muziek doet het niet meer. Het zijn gif bestandjes die m'n kennis maakt in PSP. de muziek zijn gewoon mp3 of wav.


Hoe kunnen we ervoor zorgen dat alles nog werkt als we de mail dus willen beantwoorden? Moeten we dan javascript, of activx of html functies hebben? Ik weet niet wat ik moet aanzetten. Ik heb The Bat! geprobeerd, en die mail, als die binnnekomt zie je wel bewegen met het muziekje, maar bij het versturen is het gewoon weer een vast plaatje zonder muziek!

Alvast bedanktMail.jpg
 
Aha.. een bug...in The Bat! :evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan