gezocht handleiding TP LINK

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik heb sinds kort naast mijn Horizon van Ziggo een apart modem, de zgn. connect box. Het signaal is nog niet sterk genoeg om naar zolder te gaan.
Nu heb ik een setje van TP Link gekocht en ben ik al een paar avonden met allerlei handleidingen aan het proberen de boel werkend te krijgen, want dat plug and play, dat valt wel tegen...

Ik heb mijn thuisnetwerk RoKiDi genoemd. Omdat ik bijvoorbeeld ook films wil streamen van boven naar de TV beneden die ook in het RoKiDi netwerk is opgenomen, wil ik de adapters opnemen in datzelfde netwerk. Dat heeft ook het voordeel dat ik niet steeds van netwerk hoef te veranderen als ik mijn telefoon mee naar boven neem.

Is er iemand die ergens een goede, voor een leek duidelijke handleiding heeft om dit te doen? Voorlopig kom ik na het pairen niet verder dat de adapter een eigen SSID heeft. Ik moet de huidige adapters ook eerst schoonmaken, want ze zenden nog steeds het wifisignaal van de horizon uit (dat weet ik omdat ik die functie in de horizon heb uitgezet.

Model Bronadapter: TL-PA4020P(EU)
Model Ontvanger: TL-WPA4220(EU)

Ik zou er erg mee geholpen zijn.
 
hoi, bedankt, maar....
Dit is me al veel te ingewikkeld. In het eerste filmpje kan ik die vent al niet eens verstaan...
Misschien iemand een oplossing zonder allerlei tierelantijnen?
Liefst gewoon Nederlands en alleen maar informatie die je nodig hebt?
 
Dank voor je moeite. Ook dit filmpje laat niet zien hoe je, als de connectie er eenmaal is, tot 1 SSID komt. Ik had tijd gisteren en ben dus zelf verder gaan zoeken. Uiteindelijk is het gelukt met de app Powerline Scan. Het draait dus nu.

Helaas kan ik nog niet goed streamen, te schokkerig. Blijkbaar is het signaal nog onvoldoende sterk. Dat wordt dus mijn nieuwe opdracht.
 
Kijk! Daar heb ik iets aan zeg. Wist niet dat dit bestond. Veel dank!
 
Ik ook niet, maar met Google kun je dat toch heel eenvoudig opzoeken...?
 
Nou, gemakkelijk niet, wat als ik het gevonden had, had ik deze vraag niet eens geplaatst. Maar sorry voor de overlast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan