Achtergrond verdwijnt na 'vernieuwen'

Status
Niet open voor verdere reacties.

yacer

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Berichten
88
Goeiedag allemaal,
Vandaag heb ik weer een vraag, maar deze keer over Windows 10. Ik heb kort geleden mijn pc gereset en dus ook Windows er opnieuw opgezet. Nu komt het probleem dat mijn achtergrond soms wil verdwijnen. Het begint wanneer wil op een icoontje op het bureaublad ga staan. Dan wordt de achtergrond achter dat 'vakje' waar het icoon in staat zwart. Dit gebeurt bij elk icoontje waar ik met de muis overheen ga. Maar als ik dan op 'vernieuwen' klik, verdwijnt de hele achtergrond!?!? Als ik na een paar uur nog een keer vernieuw, dan mag ik me achtergrond weer terug hebben.
Weet iemand een oplossing? Bij voorbaat dank!
 
Dag, Probeer eens het icon cache te wissen, dit wordt dan opnieuw aangemaakt. Wat je doet bij een zwarte achtergrond, dat wordt ook in de volgende video beschreven, het proces explorer.exe opnieuw starten namelijk.

https://www.youtube.com/watch?v=Qe_doGC29RM

Geeft anders de opdracht sfc /scannow om de beveiligde systeembestanden te controleren. Bij gevonden fouten moet je de systeemschijf invoeren of naar de installatiebestanden wijzen.

Maak zeker dat de juiste grafische driver is geïnstalleerd, in Apparaatbeheer, en de voorgeschreven resolutie van de monitor wordt gebruikt.
 
Goeiedag Alfred 2, ik heb t uitgeprobeerd, maar het heeft niet gewerkt. Wel heb ik nieuws: Mijn televisie is staat als tweede scherm ingesteld. Ik heb mijn tv dus niet continu aanstaan, snap je wel. Maar wanneer ik hem aan of uitzet, dan krijg ik dit dus (is mij nooit eerder opgevallen). Maar wat moet ik hier nu mee?? Alvast bedankt!
 
Bij beeldinstellingen dan eerst selecteren dat beeld wordt weergegeven op monitor 1. Opslaan. Daarna de tweede monitor uitschakelen. Er zou dan geen probleem moeten zijn met het proberen te detecteren ervan en de driver blijft normaal functioneren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan