Nieuwe pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

groentje1

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2011
Berichten
836
Heey iedereen.

Mijn nieuwe bureau kamer is bijna klaar dus word het eens tijd voor een nieuwe pc.

Zal voornamelijk gebruikt worden voor bankzaken en YouTube Enzo dus geen game pc.
Liefst minder dan 1000 euro.
Geen opslag nodig ivm nas.
W10 als besturingssysteem.
Ik werk met 2 beeldschermen met DVI aansluiting.

Zelf dacht ik aan het volgende.
https://azerty.nl/basket/?code=YTox...yO2k6MTtpOjQ4NDkwNztpOjE7aTozNjYyNTtpOjE7fQ==
Alle verbeteren is welkom.
Alvast bedankt
 
Waarom een I 7, een sata SSD, 16GB, die videokaart en zo'n zware voeding voor dat werk?
En waarom waterkoeling?
Zie ook geen W10 erbij staan, heb je dan een retail ervan?
 
Daarom vraag ik dus jullie mening.
I5 zal ook wel volstaan volgens mij maar er zijn zoveel verschillende.
SSD is veel sneller dan HDD dus volgens mij geen rare keuze ?.
Die video kaart omdat ik 2 DVI uitgangen nodig heb.
En voeding dacht beter iets te veel dan te weinig.
Ik heb nog een W7 licentie dus komt wel goed.
Zoals ik al zij pas gerust aan ik vertrouw op jullie voor mij is het al een jaar of 4 geleden en heb gemerkt dat er wel wat verandert is.
Moest ik er alles van kennen zou ik hier ook geen topic openen.
 
Een Core i5 , 8 Gb ram, een 520 Watt voeding met Bronze certificaat ( i.p.v. Gold ) en een normale lucht-processorkoeler volstaan ruim voor wat jij ermee zegt te gaan doen.
Dat scheelt je zeker € 150 - 200 op je kosten en ook dan heb je A-merk en A-klasse componenten.
 
Ik zou voor deze voeding kiezen...ben niet zo'n fan van Corsair, maar dat is persoonlijk...de Seasonic is volledig modulair en nog een 8 euro goedkoper.
Een water-koeler is niet per definitie stiller als een after-market cpu luchtkoeler hoor...ik weet niet waar die gedachte vandaan komt...
Overigens worden niet alle nieuwe Core i cpu's met standaard Intel-koeler geleverd...er zijn er ook genoeg die zonder koeler geleverd worden.
Die standaard koelers zijn overigens bij het opstarten vrij luidruchtig, net stofzuigers en om te gamen komen ze vaak koelvermogen te kort.
Een luchtkoeler als deze koelt uitstekend en is daarbij nog stil ook...scheelt je wel ruim € 70..
Voor jouw omschreven gebruik zal de pc zelden of nooit meer dan 4 Gb ram gebruiken / nodig hebben dus 16 Gb is echt onnodig, je wint er niks mee, zeker geen snelheid.
Als je kiest voor bijv. dit geheugen ( 8 Gb ) ben je ook weer € 90 minder kwijt..

Maar goed, het is jouw portemonnee en jouw keuze...als je geld teveel hebt of het graag uitgeeft aan dingen waar je niet wijs van wordt is dat jouw zaak.
Mijn intentie is je ruim voldoende prestaties voor je omschreven gebruik te bieden voor de beste prijs, meer niet.:thumb:
 
Ook had ik graag een hoofdtelefoon gehad maar ik zie dat deze nu bijna allemaal via bluetooth zijn daarom ook die kaart.
Dat moet je even uitleggen want die kaart, ik neem aan dat je deze bedoeld..?, heeft geen BlueTooth, uitsluitend dual-band WiFi...
 
Er staat toch duidelijk bluetooth 4.0 ?
Maar als jij een betere oplossing hebt mag dat ook.
 
http://www.gigabyte.us/Motherboard/GC-WB867D-I-rev-10#ov
Had al de vraag gesteld maar waarom een sata SSD als je een M.2 slot op het bord hebt met het NVME protocol.

En waar is die 16GB voor, geen antwoord op gezien alleen dat je het wilt, 8GB ga je niet eens gebruiken met dat werk.

Zo ook die waterkoeling, die maakt meer herrie dan een luchtkoeler van Mugen/Arctic/Noctua met een 120mm fan.
 
Die SSD omdat het toch veiliger voelt om iets te hebben die je in een andere pc kan pluggen moest er iets zijn met het mb.
Ram heb ik aangepast.
En koeler tja vooral omdat zo de bovenste ventilatie roosters ook gebruikt worden.
 
Bij de specs van eerder genoemde kaart sataat nergens BlueTooth vermeld..
Het staat alleen bij het model-nr vermeld....op de site van Gigabyte zelf staat het wel duidelijk.
Ik had het over het hoofd gezien omdat het niet bij de specs stond bij Azerty, excuus daarvoor.
Een gewone, simpele BlueTooth dongle doet het ook en is een stuk goedkoper..
 
Lol, even het mes wat ronddraaien.:evil:
Gigabyte GC-WB867D-I - Netwerkadapter
PCIe - 802.11a/b/g/n/ac - Bluetooth 4.0
Dat staat er bij Azerty over die kaart, maare, lekker belangrijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan