Gebruikers dubbel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Berichten
379
Bij mij staat op C:\ een map: Gebruikers.
In C:\Documents and Settings staan exact dezelfde mappen van dezelfde grootte en dezelfde datum.
Is dat normaal? Of kan ik de map c:\gebruikers verwijderen?
 
Die C:\Documents and Settings zal een overblijfsel zijn van een upgrade van een lagere versie van Windows naar Windows 10.
Windows 10 heeft dat er niet meer staan. Die C:\Gebruikers hoort er wel.
 
Ook in een verse Win10 install staat C:\Documents and Settings, alleen is het een short cut (als je goed kijkt naar het map plaatje) naar C:\Gebruikers
Eigenlijk zou je nooit toegang tot C:\Documents and Settings mogen hebben als het van een nieuwe kale Win10 is, dus niet van een upgrade.
Is het een nieuwe kale Win10, heb je dan soms met de rechten zitten te rommelen/tak ownership?
Riskant.... want dat kan betekenen dat zelfs simpele virussen ook die weg nui langs kunnen en data kunnen besmetten.
Je compromitteert dan de veiligheid.
Op mijn verse, kale install van Win10 Pro kan het iig NIET... ook niet als admin......

https://github.com/fsprojects/Paket/issues/728
Document & Settings is a legacy NTFS junction point that points to C:\Users. Directly accessing the correct location would be recommended.
87696d1486576597t-access-denied-documents-settings-documents-settings.png
 
Geen C:\Documents and Settings te bekennen hier en ander m'n andere Windows 10 systemen ook niet:
Mappen.jpg

Edit:
Zojuist gekeken op een systeem die van Windows 7 is geupgrade naar Windows 10 en daar is die map wel aanwezig als verborgen map.
 
Laatst bewerkt:
IK heb geen kale installatie gedaan, maar een upgrade vanaf Windows 8.
Inderdaad heb ik volledige toegang tot verborgen bestanden.
Maar ik laat het gewoon staan. Kost wel meer dan 20Gb, maar 't is niet anders.
 
Ik heb een nieuwe SSD gekocht, waar alleen net pas een Windows 10 Pro op gezet is na gemaakt te zijn met de door de Microsoft geleverde creation tool. Waarom er dus verschillen zijn...vraag het Microsoft zij zijn de makers. Bij het installeren gebruik altijd alleen de met kleine letters geschreven off-line installatie methode. Idem dito met Office 2016. Misschien dat er dan een net iets andere configuratie opgezet wordt? Wederom vraag het MS. Weggooien snel0026 zou ik niet doen. Waarschijnlijk gaat het om dezelfde data als in de gebruikers mappen.
 
Ik vraag het MS. Als ik een antwoord heb kom ik hier terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan