• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand toegankelijk op tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gielekes

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2017
Berichten
74
Ik heb een Excel bestand (xlsm) en dit bestand wil ik graag gaan gebruiken op mijn tablet (android). Is hiervoor een oplossing mogelijk. Ik heb de macro's in het Excel-bestand wel degelijk nodig. Zelf zat ik al te denken om dit om te zetten naar PDF met invulvelden of iets dergelijks, maar ik heb verder geen idee of dit haalbaar is.
 
Er is wel een Excel app voor Android, maar de maco's gaan daar zeker niet in werken.
 
Als het niet veel VBA is kan je overwegen e.e.a. naar Javascript om te zetten en er een Office.js invoegtoepassing van te maken. Maar er zijn ook diensten waarbij je een volledige Office kunt gebruiken via je browser, inclusief VBA en alles. Kan er echter nu zo snel geen vinden.
 
Wat staat er in het bestand precies? Misschien zijn er andere opties. PowerApps bijvoorbeeld, daarmee kan je eenvoudig een appje maken gekoppeld aan een Excel bestand. Wertk op Android, iOS en Windows.
 
Het bestand maakt gebruik van macro's om de velden na gebruik leeg te kunnen maken. verder worden er formules en ALS voorwaarden gebruikt. Echter wordt er alleen intern gerekend
 
Dat klinkt als iets dat realtief eenvoudig in JavaScript omgezet kan worden en dan op verschillende platforms zal werken, waaronder ook Excel on-line (waarna het dus eigenlijk op alle devices met een recente browser zou moeten werken).
 
Alleen dit omzetten is eigenlijk iets wat niet binnen mijn kwaliteiten valt
 
Snap ik :) Ook voor mij zou het een leertraject worden ben ik bang.
 
is er misschien een converter beschikbaar ofzoiets. Het gaat erom dat ik het bestand kan gebruiken op een mobiel apparaat, dus dit zou ook via een browser ofzoiets
 
Nee (nog) niet helaas. Maar ik weet wel iemand die het voor je zou kunnen doen denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan