PC bevriest soms met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugopas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2017
Berichten
4
Beste vrienden van het forum,

Ik hoop van harte dat jullie mij kunnen helpen! Bij het opstarten van mijn pc gebeurt het soms dat windows wel opent, maar ik niets kan doen. Het bevriest dus zegmaar zodra ik op internet wil, of een mapje wil openen oid.
Het rare is dat het niet altijd gebeurt en meestal helpt het als ik de pc uit en dan weer aan zet. Het herstarten werkt totaal niet, want de pc reageert hier niet op (de pc herstart niet).

Ik heb mijn pc gecontroleerd op virussen etc, en alles is schoon.

Kunnen jullie mij helpen?
 
Fijn dat u op het forum bent, Een eerste gooi ernaar: de BIOS batterij, een knoopcel van 3 Volt meestal, is leeg. Het moet toch iets van doen hebben met de bediening lijkt mij. U bedoelt dat het kleine knopje de PC niet doet stoppen en weer opnieuw opstarten toch? Een blister met batterijtjes kost nog geen euro bij Action. Na vervangen door met computer uit het stopcontact het klemmetje boven het batterijtje iets terug te drukken (laat hem niet wegspringen), moet u naar de BIOS of Setup en eerst opslaan de Standaard waarden. Daarna weer naar de BIOS instellingen en aanpassen naar wens. Een batterijtester, die je ook bij Action kan kopen, is voor 1,5 Volt en zou bij een half lege batterij dus vol aangeven. Als dit het probleem was dan schrijft u het best aan de binnenkant van het paneel wanneer de batterij vervangen werd om preventief te kunnen vervangen. Het moet meestal na ongeveer een jaar.
 
Zou er een probleem zijn met Windows en Windows is het wat niet opnieuw kan opstarten, geef dan eens de opdracht sfc /scannow. Windows controleert dan de beveiligde systeembestanden. Is daar een probleem mee, dan vraagt het naar de installatiebestanden.

Bij de logboeken is informatie te lezen over elke fout of weigering.

In Apparaatbeheer kan u, bij uitgeklapte categorieën, aan uitroeptekens en vraagtekens zien of een driver niet juist geladen wordt. Het automatisch updaten van ook de benodigde drivers, kan worden uitgeschakeld.

Een programma kan zo verkeerd geschreven zijn dat het de computer bezet houdt. Een update proces of indexeerder (Windows search service of Dropbox) bijvoorbeeld, kunnen Windows doen stoppen. Bij deze verdenking kan u misschien bij Taakbeheer iets van zo een proces zien en ook kan u een lijst laten opstellen door het programma AutoRuns van alles wat er opstart op de computer, deze lijst is vollediger dan wat je kan zien via de opdracht Msconfig en dan het tabblad Opstarten.

Zwakke en oudere computers kunnen misschien niet meer genoeg reserves hebben om virusscans op de achtergrond en de genoemde Windows Search service te verwerken.
 
Hallo, De bios batterij heb ik niet, het is vrij nieuw allemaal.
De scannow levert ook geen rare dingen op.

Ik ga eens kijken wat ik bij de starter kan vinden. Dank!
 
Reseat de SATA kabel eens aan beide zijden of zet er een nieuwe op.
 
Bij een vastgelopen Windows ligt dat misschien aan het proces Explorer.exe. Probeer dan om in Taakbeheer te komen, Control + Alt + Del, en beëindig het proces explorer.exe. Ga dan naar het menu bovenaan en kies Nieuw. Type dan "explorer.exe"

Het kan wel eens voorkomen dat de computer bevriest en moet worden afgesloten wanneer deze niet helemaal heeft kunnen opstarten voordat je een programma opent. Probeer dus of lang geduld oefenen de computer helpt en deze dan niet bevriest. In zo een geval is er misschien iets te toen met startuitstel van sommige programma's of taken.
 
Reseat de SATA kabel eens aan beide zijden of zet er een nieuwe op.

dank je, ik ga er naar kijken

Bij een vastgelopen Windows ligt dat misschien aan het proces Explorer.exe. Probeer dan om in Taakbeheer te komen, Control + Alt + Del, en beëindig het proces explorer.exe. Ga dan naar het menu bovenaan en kies Nieuw. Type dan "explorer.exe"

Het kan wel eens voorkomen dat de computer bevriest en moet worden afgesloten wanneer deze niet helemaal heeft kunnen opstarten voordat je een programma opent. Probeer dus of lang geduld oefenen de computer helpt en deze dan niet bevriest. In zo een geval is er misschien iets te toen met startuitstel van sommige programma's of taken.

ik heb het geprobeerd, maar het genoemde proces staat er niet tussen. Apart he, of kan dit kloppen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het was wat onvolledig. Bij Windows 10 heeft explorer.exe een naam in die lijst namelijk: Windows Explorer. Daar kan je er ook met de rechter muisknop op klikken en kiezen voor Herstarten. In veel gevallen wil Windows het dan weer goed doen. Een oorzaak neemt het niet weg maar dat kan, behoudens het voorgaande over de computer even de tijd geven om op te starten, een stukje slecht geschreven programmatuur zijn of een ongeschikte driver. Iets wat wel te vinden en op te lossen is. Misschien door even een paar keer een programma minder te starten. De link hier onder laat het herstarten van Explorer zien.

https://www.youtube.com/watch?v=CqXk2eLzMT8
 
Wil je volgende logs plaatsen:

Stap 1:
Download
51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG
MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op MiniToolBox.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.

Bevestig de opstartmelding Are you sure you want to continue? met Ja.

Vink Select All aan.

Klik op de knop Go.
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, MTB.txt.
  • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
  • Klik daar op.
  • Klik op Voeg bestanden toe
  • Klik op MTB.txt
  • Klik op Uploaden
  • Klik onderin op In de tekst plaatsen

attachment.php

paperclip.png




Stap 2:
Download
58f0abb0750a2-lmh.png
Look My hardware naar je bureaublad.

Dubbelklik look-my-hardware_X_XX.XX.XX.X.exe om het programma te starten
Klik op Start Scan
Er zal op je bureaublad een log verschijnen Look_my_hardware.txt
Post dit in je reactie.

  • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
  • Klik daar op.
  • Klik op Voeg bestanden toe
  • Klik op Look_my_hardware.txt
  • Klik op Uploaden
  • Klik onderin op In de tekst plaatsen

attachment.php

paperclip.png





Stap 3:
  • Download
    57b47db378fc7-autoruns.png
    Autoruns for Windows
  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam Autoruns.zip uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren
  • Ga naar File>Save, sla het op als AutoRuns.txt op je bureaublad.
  • Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:

p4436801.gif


  • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
  • Klik daar op.
  • Klik op Voeg bestanden toe
  • Klik op Autoruns.txt
  • Klik op Uploaden
  • Klik onderin op In de tekst plaatsen

attachment.php

paperclip.png
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan