Onvoldoende schijfruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

UncreatedKoen

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
51
Goedemorgen mensen van het Forum Helpmij.nl,

Gisternacht kwam mijn vader op het volgende probleem.

Hij had een Word document gemaakt en wilde deze opslaan als een .docx bestandsindeling. Wij hebben thuis verschillende partities en wilde dit op de partitie D: opslaan (dat is onze documenten partitie). Vervolgens na het opslaan kreeg hij een leeg document terug. Erna probeerde wij het bestand op te slaan als een .doc bestand en kregen wij de foutmelding "Er is onvoldoende schrijfruimte of de schijf is vol". Dit vonden wij vrij frappant aangezien de D: partitie 500GB is en nog 345GB vrij heeft.

Hieruit zijn wij verder gaan kijken en probeerde wij een Outlook e-mailtje op te slaan. Na het opslaan kregen wij de volgende foutmelding "Er is een onbekende fout opgetreden". Erna geprobeerd nog een e-mail op te slaan maar deze pakte hij wel.

Als laatste hebben wij geprobeerd een mp4 en mp3 bestand over te zetten naar de D: schijf en kregen wij de de ene keer de foutmelding "Er is een onbekende fout opgetreden" en bij het MP4 bestandje de foutmelding "Er is onvoldoende schrijfruimte of de schijf is vol". Bij sommige overige bestanden kregen wij of deze foutmelding of sloeg hij het bestand wel op op de desbetreffende partitie.

Onze vraag is dus waar dit aan kan liggen. We hebben vannacht een schijfdefragmentatie erop los gelaten maar nog niet gekeken of dit resultaat heeft geboekt. Is bij een van jullie dit probleem eerder voorgekomen en heeft iemand hier een oplossing voor gekomen? Kan het zijn dat er een kabel in de PC zelf misschien niet goed meer aangesloten zit waardoor het de ene keer wel lukt om op te slaan en andere keer niet?

Hoor graag van jullie!
 
Laat die schijf eens op fouten controleren.
 
Op welke manier kan ik dat het beste doen? Ik weet dat het via het command prompt doen maar welk commando kan ik dan het beste gebruiken ervoor?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ik zal het vanavond als ik thuis ben even proberen! :) Bedankt in ieder geval!

En laat de (2 weken gratis) Malwarebytes eens de hele pc checken op troep.
Ook defect RAM repen kunnen vervelende meldingen veroorzaken: moet nu zelf weg, maar Google effe hoe je dat met memtest86 moet doen.
https://www.google.nl/search?client=opera&q=memtest86&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Malware Bytes hebben we op de computer dus die zal ik ook wel even laten draaien. Is RegCleaner misschien ook een optie dat er iets in het register fout staat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
https://www.jam-software.de/customers/downloadTrial.php?article_no=80
Map opties zo zetten dat de systeemfiles en verborgen bestanden zichtbaar worden en kijk met Treesize wat er zoal opstaat.
Een schermafdruk van schijfbeheer hier zetten kan ook helpen.

Defragmentatie en register progjes lossen geen problemen op, defrag is bij de huidige schijven en de ntfs indeling overbodig en register progjes repareren niets en zijn ook overbodig.
 
Dit bedoel je dan neem ik aan in de eigenschappen omzetten van de bestanden naar zichtbaar? Dan erna Treesize draaien en ik zal vanavond de schijfbeheer screenshot hier wel neer zetten. Ben op dit moment op het werk dus kan het helaas niet direct uitvoeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gisteravond de errorcheck uitgevoerd en de malware bytes gedraaid. Beide viel niks op. Nu na nagedacht te hebben heb ik afgelopen zaterdag een nieuwe card-reader ingebouwd. Eenmaal deze losgekoppeld te hebben kwam de foutmelding niet meer terug en liep de D: schijf weer naar behoren.

Nu is mijn tweede vraag (ik weet dat het hardware gerelateerd is en hier eigenlijk niet thuis hoort) maar hoe kan ik ervoor zorgen dat de card-reader alsnog normaal werkt. Dit zijn de specs die windows aangeeft.
sw.PNG

Daarnaast hier ook nog de Treesize afbeeldingen waar 'Lange Pier' om vroeg.
C Schijf.PNGD schijf.PNG

De D: Schijf constateerde maar 3 bestanden toen de card-reader nog aangesloten was.
E schijf.PNGF Schijf.PNGM Schijf.PNG

Als laatste vroeg iemand om een screenshot van het schijfbeheer. Deze is hieronder te vinden.
Schijfpartitie.PNG

Hoor graag van jullie hoe ik dit kan oplossen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En welke schijfletters krijgt die cardreader? ook te zien in schijfbeheer.
 
Heb ik eerlijk gezegd niet goed op gelet. Maar als ik het goed onthouden heb was dit de letter O.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zet 'm terug en kijk even, die dingen hebben vaak meerdere schijfletters afhankelijk van het aantal gleuven, kan best zijn dat die D: wordt gebruikt.
 
Mijn excuses voor het late antwoord. Behoorlijke drukke periode achter de rug. In ieder geval heb de Card Reader terug geplaatst en hij koppelde het aan de letter O zoals ik eerder aangaf. Hebben jullie nog enige suggesties?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een cardreader gebruikt meerdere schijfletters.
Maak nog eens een schermafdruk van schijfbeheer maar dan eentje waar alles opstaat maar wel alles is te zien, kan ook eventueel via Tinypics.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan