aansluiten op google agenda

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
339
Ik plaats hier de vraag.
Ik heb sinds jaren een google account en agenda.
Als ik de agenda wilde delen moest er een verzoek geplaatst worden en een akkoord gegeven.
Dus de goedkeuring kwam dan van mij.
Nu heeft iemand anders recent ook een google agenda aangemaakt.
Ik heb via mijn agenda een aanvraag gedaan via het mailadres van die groep.
Hier krijg ik de mededeling dat die group geen agenda heeft.
Nu vraagt de beheerder om mijn google account door te sturen zodat ik ook op die agenda kan.
Q Hoe ziet een google account er dan uit?
Waarom vind ik die agenda niet via mijn agenda?
Is er ondertussen misschien iets veranderd zodat de oude en nieuwe agenda niet meer compatibel zijn?
 
Moet je niet jouw mailadres aan hem doorgeven?
 
Dat dacht ik ook, maar volgens de beheerder mijn google account, en ik weet niet wat dat wel mag zijn.
Daarom de vraag hier in geval het iets anders is.
 
Het meest gebruikte protocol is 'Ical' protocol de rest is te verwaarlozen

ref: ooit van internet geplukt en in documentatie omdat ik er zelf ook nog moet aan werken.
leuk om te weten is : als je een script online plaatst en een url ingeeft dan gaat uw gsm niets versturen zomaar (als je dit ooit vindt dat hoe je gsm kan dwingen hun callender te sturen weet ik het ook graag Ik ben een synchronisatie aan het maken Opensource)
en let op met een google callendar hij kan leeglopen nooit testen op een werkende maak een fake aan om te testen en dan nog kan het fout lopen!!!

doc1
Create or edit an ICAL file
iCalendar files are a standard calendar format used to transfer calendar data. If you get an error while importing an iCAL ("ics") file, you might be able to fix the formatting.
Open an existing ICAL file or create a new one. You'll need to use a text editing application that can save iCalendar files.
Format your file according to the guidelines below. You can export an ICAL file from Google Calendar to use as an example.
When you're done, save the file as an iCalendar ("ics") file.
Format iCalendar files
The first line in an iCalendar file must always be the header BEGIN:VCALENDAR. This must be followed by other header information, including VERSION:2.0 and "PRODID:<[enter ID information here]>". The last line of the file must be the footer END:VCALENDAR. Between these lines is where all the events in the calendar are entered. Each event must be between BEGIN:VEVENT and END:VEVENT lines.
If you need to manually edit an iCalendar file, make sure that each file contains the header and footer. If you're not sure where your header ends, just copy and paste the text until one line above BEGIN:VEVENT, which is where your header ends and your event data starts.
Here's what an iCalendar file looks like. An iCalendar file can also have more information, but these are the required parts.
Code:
BEGIN:VCALENDAR
VERSION:2.0
PRODID:< [enter ID information here] >
(other header information goes here)
BEGIN:VEVENT
(event details)
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
(event details)
END:VEVENT
END:VCALENDAR

doc2


Code:
BEGIN:VCALENDAR
VERSION:2.0
PRODID:
CALSCALE:GREGORIAN
BEGIN:VTIMEZONE
TZID:Europe/Brussels
BEGIN:STANDARD
DTSTART:20171029T030000
TZNAME:CET
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
RDATE:20181028T030000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
DTSTART:20180325T020000
TZNAME:CEST
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
RDATE:20190331T020000
END:DAYLIGHT
END:VTIMEZONE
END:VCALENDAR
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan