• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlinks veranderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hasku
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hasku

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2014
In een tabel van Exel verwijs ik naar een ander document met een Hyperlink. Dat werkt prima, maar opeens doen heel veel van deze links niets meer en krijg ik de melding: Het opgegeven bestand kan niet worden geopend.
Als ik dan in Hyperlink bewerken kijk staat er niet het normale adres, maar: ..\..\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\Heerlen\LB020103-Schandelerstraat%20-%20Limoenstraat\Stamkaart-LB020103.xlsx.
De verwijzing is naar een submap van de map waar ook de tabel in staat.
Heeft iemand een idee wat dat zou kunnen zijn ?

Alvast bedankt

Dat is/lijkt wel de locatie van het AutoHerstel-bestand. Wat is de originele maplocatie? Kijk eens onder Opties voor Excel > Opslaan > Voor autoherstel \Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\
En Standaardbestandslocatie E:\DATA (voorbeeld)

Geef het volledige pad in bij de hyperlinks

en:

file > options > advanced > hoofdstuk general > knop web options > tab files en vink update links on save uit

De originele hyperlink is: Heerlen\LB020103-Schandelerstraat - Limoenstraat.
De andere suggestie ga ik nu onderzoeken.
Alvast bedankt

@ FvR: Ik heb de opties gecontroleerd en kom tot Webopties, maar ik zie geen tab files enz.
Het betreft Excel 2010. NL

Aanvulling: Heb even verder gezocht en onder Opslaan het "autoherstel voor deze werkmap uitschakelen" aangevinkt
Ik hoop dat dit hetzelfde effect heeft.

Laatst bewerkt:
Je zou kunnen overwegen de HYPERLINK functie te gebruiken en je koppeling als tekst in een andere kolom te zetten. Dan zal Excel er niets meer aan wijzigen.

Aanvulling: Heb even verder gezocht en onder Opslaan het "autoherstel voor deze werkmap uitschakelen" aangevinkt
Ik hoop dat dit hetzelfde effect heeft.
Lijkt mij onverstandig. Staat bij mij gewoon aangevinkt en ik heb getest hyperlinks werken normaal. Er staat ook: Dat werkt prima, maar opeens doen heel veel van deze links niets meer. Dus dat wil zeggen dat er iets gewijzigd is.
Ik heb de opties gecontroleerd en kom tot Webopties, maar ik zie geen tab files enz.
Het betreft Excel 2010. NL
Onder Excel 7 is dat tabblad > Bestanden en daar staan bij mij 4 opties alles aangevinkt waaronder Koppelingen bijwerken bij het opslaan.

Laatst bewerkt:
Eventueel een andere mogelijkheid is de "Hyperlink Base" aanpassen en hier een pad neerzetten wat er (bijna) altijd is. dus: C:\

Dit vind je onder properties (Excel 2016 meteen onder File 2010 onder office knop (?))

@Senso: Ik heb dit pad gevolgd: file > options > advanced > hoofdstuk general > knop web options > tab files en vink update links on save uit
Tot web opties ging het goed, daarna klopt het niet meer.
Verder gezocht en bij opslaan staat dan: het "autoherstel voor deze werkmap uitschakelen" en dat heb ik aangevinkt

De andere opties zoals jkpieterse voorstelt, dat snap ik nog niet helemaal :-(

Harrie

Autoherstel uitschakelen wil zeggen dat indien het bestand beschadigt raakt dit niet meer hersteld kan worden. Dus dat is een gevaar. Als je die wijziging in de hyperlink ziet dan zie je dat die verwijst naar het autoherstelbestand. Dan zou je zeggen het oorspronkelijke bestand is beschadigd. Normaal is het zo dat Excel dan zou moeten vragen het oorspronkelijke bestand te herstellen. Als je nu eens een nieuw document opent en gaat naar Officeknop en kiest > Openen en selecteert het bestand waar het om gaat en kiest > Openen en herstellen (pijltje rechts van Openen button klikken).

Laatst bewerkt:
Met de tekst van de koppeling in cel A1 als :

c:\users\Senso\documents\DeBestandsnaam.xlsx
(vervang Senso door je echte windows naam)
Dan kan je met deze formule een koppeling naar dat bestand maken:
Code:
=HYPERLINK("file://"&A1)

@Senso: Ik begrijp het verhaal maar ik zit met Excel 2010 NL en ik heb dus geen Office knop en ik kan wel openen maar niet herstellen :-(
Ik denk dat ik maar "even" de hyperlinks opnieuw maak. Het zijn er "maar"iets meer als 400. Gelukkig heb ik er wel de tijd voor.
Verder iedereen bedankt voor het meedenken
Harrie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan