Wi-fi netwerk werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjorsvde

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Berichten
161
Screenshot 2017-11-02 13.34.22.png
Goedemiddag,

Thuis heb ik twee draadloze netwerken. Mijn gastnetwerk heeft geen storing en doet het gewoon constant. Het hoofdnetwerk loopt regelmatig vast. Een paar dagen geleden heb ik met Ziggo gebeld en toen deed hij het weer. Het netwerk maakt wel verbinding maar krijgt dan alleen een limited edition. Dus ik krijg geen internet. De uitslag van de netwerk diagnose heb ik in de bijlage toegevoegd. Vind het wel raar dat ik met het ene netwerk wel een verbinding krijg en met het andere niet. Zojuist heb ik ook een test uitgevoerd met CCleaner gedaan, maar dat heeft geen resultaat opgeleverd. Kan iemand mij misschien helpen.
Ik werk met Windows 10 en heb een Acer laptop.

Gr, Sjorsvde
 
En heb je bij die diagnose melding al op Explore additional options geklikt?
 
Ik zou haast denken aan een uitgeputte (lees: volledig gebruikte) DHCP lease range waardoor jouw laptop 'achter het net vist' qua uitdelen van ip adres door de wifi router.

Tijs.
 
Ik heb Explore additional options wel uitgevoerd. Dan moest je iets online doen, terwijl je niet online kan zijn.
Hoe kan ik iets veranderen aan die DHCP lease range, Tijs?

Gr, Sjors
 
Dan sluit je die laptop toch even bedraad aan om die acties uit te voeren?
Je DHCP range kan je bekijken/wijzigen in je router.
 
De schermafdrukken laten geen dhcp problemen zien.
Beschrijf eens duidelijk hoe en waar dat gastnetwerk is ingebed, mogelijk ligt daar het probleem voor het normale netwerk. Zo uitgebreid mogelijk ajb.
Overigens: verbinden smartphones, tablet en andere computers/laptops wel gewoon succesvol met het normale wifi netwerk, inclusief werkend Internet?

Tijs.
 
Ik ga wel een keiharde reset aanpassen, want nu zegt hij dat ik ergens anders ben ingelogd, terwijl ik maar 1 laptop en 1 mobiel op dit netwerk gebruik.
Bedankt voor jullie hulp zover in ieder geval!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan