Computers niet zichtbaar in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rony_Balony

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2002
Berichten
145
Pff Probleempje met mijn netwerk , ik zie geen computers in mijn netwerk windowsscherm zie bijlage, wel kan ik de computers benaderen door deze aan te roepen in de adres balk.

Heb het forum al doorgespit maar niet echt een simpel :) antwoord kunnen vinden die dit probleem heeft kunnen oplossen
Ik draai windows 10 home versie.
Het is niet altijd zo geweest , eerder vandaag was de map computers wel zichtbaar in de map en waarom deze op de ene op andere moment weg is is mij een raadsel , ik heb niets veranderd ( denk ik pfff)
Bij mijn Firewall is particulier netwerk wel ingeschakeld en Gast of openbaar niet ..

Het is al eens eerder voorgekomen , maar dan zag ik wel de "map" computers in mijn netwerk staan met alles wat er op dat moment bereikbaar was( 2 laptops, een desktop , mediaplayer en een harde schijf op het modem )
En de volgende moment was de map weer leeg of er staat maar 1 laptop zichtbaar in beeld .
Dan kan ik wel weer een andere PC/Laptop oproepen via de adresbalk en op de een op ander moment is mijn netwerk niet beschikbaar ...

Ik snap dat het niet logisch klinkt maar kan het even niet anders beschrijven

Zie bijlages ..

Ron wel bereikbaar via adresbalk.jpgNetwerk zonder computer.jpg
 
Deze tip heeft mij geholpen.
Verder zou je dit nog kunnen proberen, mocht het niet werken.
Het hele draadje staat vol met suggesties trouwens, maar is erg lang. Schijnbaar zijn er veel mensen die problemen hebben met Win10 netwerken.
Hopelijk heb je er wat aan. Succes!
 
Had me op dit onderwerp geabonneerd. Probleem komt wel eens voor.
Voor mij een tip die ik even bewaar voor het moment dat het echt nodig is.
Bedankt.
 
Nog even een aanvulling.
In de eerste link die ik gaf wordt aangegeven om Function Discovery Resource Publication op Automatisch te zetten.
Mocht dit niet werken, probeer dan Automatisch (vertraagd starten).
Deze service stond bij mij wel aan, maar ik kreeg mijn computer niet zichtbaar in het netwerk. Uiteindelijk bracht deze optie de oplossing.
 
Deze tip heeft mij geholpen.
Verder zou je dit nog kunnen proberen, mocht het niet werken.
Het hele draadje staat vol met suggesties trouwens, maar is erg lang. Schijnbaar zijn er veel mensen die problemen hebben met Win10 netwerken.
Hopelijk heb je er wat aan. Succes!

Bedankt Frisian
Het werkt ik zie het kopje "computer " weer, en staan er 2 van de 3 computers weer zichtbaar , mijn Eminent en mijn Kodi niet maar die kan ik toevoegen door \\EM7485 en \\TeeVee in de adresbalk te typen en kan ik ze bereiken . Ook als ik mijn 3de PC wil toevoegen doe ik dat op deze manier dan staat hij ook in het linkerrijtje maar niet onder het kopje "computer" (zie bijlage) Schermopname (86).png
 
Mooi dat het in ieder geval gedeeltelijk werkt. Jammer dat de andere apparaten niet volledig onder je netwerk zichtbaar zijn. In het draadje wat ik aangaf staan nog wel enkele tips over hoe deze zichtbaar te krijgen binnen je netwerk, maar helaas heb ik daar geen ervaring mee.
Het zal nog wel even puzzelen worden om het goed werkend te krijgen, of laat je het maar zo?
 
Nou dit probleem is ook weer opgelost , ik moest gewoon mijn computernaam veranderen van WORKGROUP naar THUISGROEP.
Had die optie al eerder in gedachte maar ik was in de veronderstelling dat de optie THUISGROEP een ander aspect van het netwerk was .
Maar goed had ik even verkeerd gedacht.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan