• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch zoeken naar een minimale hoeveelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArthurBraam

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2017
Berichten
24
Goedemiddag,

Voor een project ben ik bezig om een calculatie te maken voor een stelling. Nu wil ik graag in het zoekblad zoeken naar de geschikte staanders aan de hand van het een enkele of dubbele selectie, de hoogte, de armlengte en het draagvermogen. Het is dus de bedoeling dat er een draagvermogen per staander ingevoerd wordt en dat alle staanders die minimaal aan dat gewicht voldoen automatisch tevoorschijn komen.

Wanneer er een geschikte staander geselecteerd is, zou ik graag de bijpassende armen willen zien. Ik heb de staanders en armen gekleurd om te laten zien welke bij elkaar passen.

Het is een gekopieerd bestand dus volgens mij staan er nog actieve macro's in die nergens meer voor dienen.

Ik hoop dat iemand mij hier bij kan helpen.

Zie het document voor verduidelijking.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Arthur
 
Zoiets??
 

Bijlagen

  • Filter.xlsb
    71,3 KB · Weergaven: 49
Goedemorgen,

Mijn dank is zeer groot! Dit komt al behoorlijk in de buurt! Ik zou graag nog een aantal dingen willen aanpassen, echter ik denk dat het bestand beveiligd is? Is het mogelijk dat deze beveiliging opgeheven wordt?

Nogmaals hartelijk dank!!
 
Er geen beveiliging. De code is te vinden in de VBA editor (ALT + F11)
 
Super!! Ik heb nog een vraag betreft het zoeken. Is het ook mogelijk dat onder het formulier alle opties komen te staan en dat er vanuit deze lijst een optie geselecteerd wordt en deze in het werkblad resultaat komt?
 
Het forum is niet bedoeld als gratis softwareburo.
 
@snb Dat is duidelijk. Volgens mij is het een "Help mij" forum en omdat ik er zelf niet uitkom, vraag ik om hulp. Uit de titel van de website kan ik opmaken dat dit volgens mij het doel is van deze website.

Even een toelichting, het gaat om een project voor school waar geen budget beschikbaar is om dit soort dingen uit te besteden aan een softwarebureau. Ik probeer er zelf het beste van te maken om het e.e.a. uit te proberen. Echter, ik kan niet alles weten! Maar toch bedankt voor uw reactie.
 
Ik probeer er zelf het beste van te maken

Daarvan zie ik niets.

Iedere organisatie heeft daarvoor budget. Jullie krijgen toch gewoon subsidie, niet ?
 
Laatst bewerkt:
Zoiets??
 

Bijlagen

  • Filter(v2).xlsb
    79,1 KB · Weergaven: 42
Goedemiddag,

Het komt steeds dichter bij het bedoelde eindresultaat. Ik heb nog een aantal dingen aangepast en toegevoegd. Aan de hand van kleuren heb ik geprobeerd om de koppeling te maken tussen de staanders en de beschikbare draagarmen. Echter ik kan de koppeling nog niet goed maken hiertussen. Zie bijgevoegd bestand voor het voorbeeld. Nogmaals hartelijk dank voor de hulp!!

Mvg Arthur
 
Na tevergeefse pogingen ben ik erachter gekomen dat ik het bestand niet kan uploaden. Kan het zijn dat het bestand te groot is?
 
ja, dat zou kunnen.

sla het eens op als .xlsb en probeer dat dan eens te posten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan