Fujitsu Esprimo D9510

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pavlo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2017
Berichten
3
Hallo allemaal

Ik heb een Fujitsu esprimo D9510

Os: Linux mint 18.2

Ik heb vandaag een probleempje hierbij gaat het dat de laptop aan gaat maar naar 5 a10 weer uitvalt hierbij heb ik ondekt dat de bios uit is geschakeld : system bios shadowed

Graag had ik hier voor een oplossing voor want kan mijn laptop nu helemaal niet meer gebruiken
 
Hallo

"hierbij heb ik ondekt dat de bios uit is geschakeld : system bios shadowed "

Een toestel zonder b.i.o.s. doet niets --> is een volledig dood toestel ...

System b.i.o.s. shadowed --> trage r.o.m. wordt gecopieerd naar sneller r.a.m. (verhoogd de snelheid).

Je hebt dus volledig verkeerde conclusies getrokken .


Een toestel die uitvalt na enkele seconden , kan last hebben van oververhitting (defekte koeling)

Een verstopte heatpiperadiator , of door stof niet werkende fan kan de oorzaak zijn.

In extreme gevallen van langdurig gebrek aan koeling , komen de chipsets zelfs los van het motherboard (soldeerverbindingen smelten)

Normaal gezien vertoond het toestel hier dan wel al langdurig de nodige symptomen van ... (huilende ventilator , kokend heet worden , etc ...)

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo

"hierbij heb ik ondekt dat de bios uit is geschakeld : system bios shadowed "

Een toestel zonder b.i.o.s. doet niets --> is een volledig dood toestel ...

System b.i.o.s. shadowed --> trage r.o.m. wordt gecopieerd naar sneller r.a.m. (verhoogd de snelheid).

Je hebt dus volledig verkeerde conclusies getrokken .


Een toestel die uitvalt na enkele seconden , kan last hebben van oververhitting (defekte koeling)

Een verstopte heatpiperadiator , of door stof niet werkende fan kan de oorzaak zijn.

In extreme gevallen van langdurig gebrek aan koeling , komen de chipsets zelfs los van het motherboard (soldeerverbindingen smelten)

Normaal gezien vertoond het toestel hier dan wel al langdurig de nodige symptomen van ... (huilende ventilator , kokend heet worden , etc ...)

Peter

Dus iegelijk dan ik mijn laptop weg gooien en een nieuwe halen is er echt geen andere optie ? Het is namelijk dat de bios niet doorstart en als ik op F2 druk dan staat er pleas wait en naar een paar minuten valt hij dan uit en als ik F12 probeer dan reageer die niet op er is nog een optie (CTRL-ALT-F1) maar als ik dat doe reageer die ook niet op of het kan zijn dat ik iets mee doe
 
ik heb het probleem zelf al gevonden dat heeft niks te maken soft of dat er iets is oververhitting. daarbij is dat als de bios niet meer wilt opstarten dat de motherboard batterij kapot gaat en dat was mijn probleem de laptop werkt weer en geen probleemen meer dat overhitting is onzin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan