Eigenschappen in VBA instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fjvanlochem

Verenigingslid
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
53
Geacht form,

Ik heb een routine gevonden die de kleur van al mijn formulieren in één keer aanpast.
Nu wil ik ook bij voorbeeld door middel van dezelfde routine de navigatieknoppen, schuifbalk, systeemmenu, randstijl, kortom alle eigenschappen(properties) kunnen aanpassen.
Kan iemand mij een vertellen waar ik een overzicht van alle eigenschappen kan vinden, boek, website of iets degelijks. Ik heb er al verschillende VBA boeken op nageslagen maar nog steeds niet gevonden.

Bij voorbaat dank

Floris
 
Rechtermuisklik op je objecten, eigenschappen.
Selecteer een eigenschap ( links) en druk F1.
 
OctaFish, wat bedoel je met: "Een telefoontje naar een goede programmeur"
 
Private Sub Knop3_Click()
'Dit is de routine voor het wijzigen van formulieren in bulk

Dim obj As AccessObject, dbs As Object
Dim frm As Form
Set dbs = Application.CurrentProject
' Search for open AccessObject objects in AllForms collection.

'sluit voor de zekerheid alle formulieren.
For Each obj In dbs.AllForms
DoCmd.Close acForm, (obj.Name), acSaveYes
Next obj

For Each obj In dbs.AllForms
'open form
DoCmd.OpenForm (obj.Name), acDesign, , , acFormPropertySettings, acHidden 'acdesign staat in open commando omdat anders de wijzigingen niet opgeslagen worden.
Set frm = Forms(obj.Name)
With frm
.Details.BackColor = RGB(100, 150, 150)
End With

DoCmd.Close acForm, (obj.Name), acSaveYes
Next obj

DoCmd.OpenForm ("testnaambackend") 'naam gebruiken van het form van waaruit de wijziging gestart wordt

End Sub
 
OctaFish, wat bedoel je met: "Een telefoontje naar een goede programmeur"
Ik reageer uiteraard op snb, die net als ik ook wel weet dat je van zijn levensdagen nooit in één keer alle formulieren kunt aanpassen. Dat kan niet, en daar bestaat dus ook geen procedure voor. De (ietwat cynische) opmerking van snb was dus meer retorisch bedoeld. En mijn reactie (even Apeldoorn bellen) ook. Ik kan namelijk met één telefoontje iemand aan het werk zetten die de klus voor mij opknapt :).
Jou code is een routine die prima werkt, en dus inderdaad niet in één keer alle formulieren opmaakt :D. Het was trouwens heef fijn geweest als je die code met de CODE knop had opgemaakt.
 
Blijkbaar is Octa in de gelukkige omstandigheid dat hij 'goede programmeurs' kent .... :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan