kan ik w10 nu installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Berichten
842
Een kennis heeft 8 jaar geleden een acer pc gekocht met vista , nu moest ik de pc maken en vroeg die kennis of er w10 op kan. De pc is helemaal origineel met alle acer software en recovery, is het nu mogelijk om w10 via download of dvd erop te zetten en geactiveerd te krijgen?

Gaat het activeren niet dan moet de pc helaas maar op vista blijven draaien. De pc heeft wel voldoende specs om w10 (32 bit te draaien).
 
lange pier ff contact gehad met acer die zeiden:

niet installeren via de w10 dvd maar via de media creation tool upgraden, in het slechtste geval een licensie kopen (acer zei 25 euro)
mocht men dat niet willen dan kan men via de map windows.old weer downgraden naar vista
 
Misschien kan het, omdat acer al een volume key had die geldig was voor zowel vista als W7. Enkele grote OEM's hadden dergelijke sleutels.

Lange Pier heeft verder gelijk, een pure vista kan niet worden omgezet. Als je installeert via de media creation tool krijg je alleen een windows.old als de huidige installatie goed herkent wordt. Downgraden is officieel ook niet ondersteund voor systemen lager dan W7. Mogelijk werkt het prima, maar je hebt geen offciele ondersteuning
 
Windows Vista, zei je? Die is behoorlijk oud en moet je echt aan de kant zetten. Met WIndows 7 en Windows 8.0 kan je prima updaten naar Windows 10.
 
en volgens computer idee kun je het nog legaal gratis downloaden en installeren.
 
Gratis installeren nog wel, upgraden ging nog vanaf W7 maar niet voor Vista.....
 
Heb hier pas nog een Packard Hell uit 2009.. .van Win10 Pro voorzien. Daar zat Vista op, was niet gratis om te zette in Win10.
Creation tool gebruikt, usb stick gemaakt en geinstalleerd, had dus een maande de tijd om te kijken of het wel fatsoenlijk genoeg werkte op die "oude zooi" uit 2009 (zover ik me herinner een Intel dual core 6200 of zo, desktop CPU iig, met 4 GB RAM).
Verrassenderwijs liep ie als een speer, nou ja.. heel veel beter dan verwacht en probleemloos op te surfen mailen en youtube te kijken.
Mijn zwager/zus doet/doen niet veel meer anders dan dit, dus prima toch.
Dus win 10 sleutel gekocht op MP; Komen uit test partijen en af e toe zijn ze ook uitverkocht.
Mijn zus/zwager heeel blij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan