Resultaat query in tekstvak formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

LauravT

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2012
Berichten
156
Hallo,

Ik heb via VBA een SQL weggezet (deze werkt).
Ik weet alleen niet hoe ik de uitkomst van de SQL kan laten weergeven in een tekstvak op een formulier.

Heeft iemand enig idee?
 
Wat wil je precies? Een tekstvak kan wel een waarde laten zien, maar lees dat hier maar als: één waarde. Dat kan een getal, boolean of string zijn (datum is ook een getal). Maar nooit een query. Tenzij je de string van de query wil zien, dat zou ook nog kunnen, maar daar ga ik even niet van uit. Een query kan drie soorten uitkomsten hebben: Null (niks dus), één record, of meerdere records. Leeg boeit natuurlijk niet, meerdere records is onmogelijk in één tekstvak, en dat laat dus één optie over: de query levert als resultaat één record op. Dan zou het eventueel kunnen, als de query uit één veld bestaat. Dan is het complete resultaat van de query dus: één record met één veld en dus één waarde. Die kan je dan in dat tekstvak laten zien.

Je hebt het over
Ik heb via VBA een SQL weggezet
Dan vermoed ik dat je query ergens hebt opgeslagen. Je zult dan op het formulier de query weer moeten inlezen (met een recordset) en de waarde eruit moeten toewijzen aan dat tekstveld. Als het tekstveld op hetzelfde formulier staat als waarmee je de query maakt (zie hierboven) dan is dit allemaal overbodig, want dan hoef je de query niet op te slaan en kun je de waarde gelijk op het tekstveld zetten.
 
Thanks!

Ik heb het voor elkaar gekregen met meerdere SQL, waarbij ik dan de waarde uit de andere tekstvakken uitsluit.
De SQL kan nl meerdere resultaten bevatten.

Direct koppelen aan het formulier/query is helaas niet mogelijk (andere bronnen).

Maar hartstikke bedankt voor jouw input, heeft me op dit idee gebracht!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan