• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autofilter resultaat met VBA verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimRD0313

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2017
Berichten
3
Hi mensen,

Ik ben redelijk nieuw met VBA vandaar ook mijn simpele manier van code schrijven. Ik wil op blad2 een overzicht hebben van de projecten die lopen met de daarbij horende gegevens. De database van de gegevens is te vinden onder het tabblad bron. Nu heb ik 2 vragen omdat ik er niet uit kom.

De eerste vraag is hoe ik een gefilterd resultaat bij tabblad bron via VBA een bepaald aantal cellen kan kopieren voor op blad2. Op blad2 staat een lijst met medewerkers en onder iedere medewerker staan de projecten waar diegene aan werkt. De projectaantallen die wisselen per medewerker per week dus dat moet geselecteerd worden via een ActiveCell. Die waarde uit de ActiveCell moet hij kopieren en in het blad Bron in kolom 3 (projectnummers) plakken zodat die daarop filtert. Van de filter uitkomst wil ik enkele cellen terug kopieren naar Blad2 om het visueel te maken. Hij moet dus als je op blad2 op een projectnummer klikt automatisch de bijbehorende gegevens (uit tabblad bron) inladen die bij dat project horen.

De tweede vraag die ik stel is hoe je meerdere waardes kan kopiëren uit tabblad bron en dan later plakken in blad2, nu 'springt' het blad steeds op en neer bij het laden omdat hij alles stuk voor stuk ophaalt. Dit lijkt mij mooier te kunnen.

Alvast hartelijk dank!

Groetjes Tim

ps; Mijn bestand is 9MB dus ik weet niet hoe ik dat hierbij moet krijgen
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg het nog maar weer eens. Overzichten maak je het snelst en flexibelst met een draaitabel. Kan dat hier ook niet?
Plaats anders een uitgeklede bron met een kort voorbeeld van je gewenste resultaat.
 
Hoi Jan Karel,

Een draaitabel werkt (hoe ik hem gebruik) alleen met waarden (cijfers) ik heb echter ook te maken met woorden en zinnen dus dan werkt dat niet goed. Ik heb nu een klein voorbeeld bestandje gemaakt van wat ik bedoel.

Hij moet dus als je op tabblad Bron2 op een projectnummer klikt automatisch de gegevens van dit project uit tabblad Bron kopieren en terugplakken op Bron2.

Ik krijg het niet voor elkaar om een ActiveCell te kopieren en die in een automatisch filter te plakken, het filter geeft dan geen waardes weer terwijl dat handmatig wel zo is.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

Met vriendelijke groet,

TimBekijk bijlage Voorbeeld Forum.xlsm
 
Je zou het kunnen doen zoals in de bijlage, met een tabelletje met formules naast de draaitabe,l geholpen met een kleine macro die wordt gestart vanuit het Activate event in het werkblad die zorgt dat de tabel naast de draaitabel groeit en krimpt met de lengte van de draaitabel.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Forum JKP.xlsm
    36,6 KB · Weergaven: 44
Hoi Jan Karel,

Je hebt mij op het goede idee gebracht. Ik ga het op deze manier uitwerken, bedankt voor de tip!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan