waarde van een formule in VBA inzien

Status
Niet open voor verdere reacties.

hellboy01

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2006
Berichten
333
Hi,
ik heb een excel formule van jullie destijds gekregen

Code:
=LOOKUP(1000;SEARCH(KolA;C34);KolB)

maar soms laat die N/A zien. Kan ik in VBA via bv een msgbox zien dat er N/A staat?

Ik wil namelijk kijken of ik de database KolA en KolB via VBA kan aanvullen.

alvast bedankt.
rob
 
Kijk in VBA naar de functie IsNA.
 
Hi edmoore, is dit de functie die je bedoelt?

Code:
For intRow = 12 To lngUsed 'Check each row from to to last used row
    For x = 3 To 12
       If IsNA(Cells(intRow, x)) Then-->Here is where I am having the problem.
           Range(x).Select
           Selection.ClearContents
       Else
       End If
    Next x
Next intRow
 
Zonder voorbeeld document, guess so.
Waarom schrijf je m'n naam altijd anders dan hij is?
 
Oh sorry ik zie nu dat ik blijkbaar altijd een e erachter zet zal in de war zijn met more. Ik zal er op letten.

Maar kun je me ook een hint of een voorbeeld geven als ik in de cel naast de cel met de formule , de woorden de leveranciersnaam met adres en dergelijke.) er apart uit wil halen om die in een lijst in een listbox te zetten.

De bedoeling is om als de N/A melding er staat je een listbox krijgt met de woorden onder elkaar die je dan kan selecteren waarna het systeem die in de database zet.
Ik heb een programmatje gemaakt dat mijn maand bank csv automatisch omzet dat als laatste sheet wegzet met de maandnaam in de tab aan elke bankmutatie een categorie opzoekt en plaatst en daarmee een resultatenrekening opbouwt per maand nu dus 10 maanden.

Alleen nu irriteert het mij dat ik elke maand een paar nieuwe leveranciers zie waar ik dan weer met de hand in de KolA en KolB een zoekwoord en een categorie moet toevoegen met behulp van insert en sort. dus dit laaste traject wil ik ook zoveel mogeijk automatiseren.
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet ik de eerste regel van m'n vorige reactie nog eens herhalen:
Zonder voorbeeld document, guess so.
 
Bij de gedefinieerde namen 'kolA' en 'kolB' zit een verschuivingsformule die tot een maximaal aantal rijen gaat.
Kijk naar de functie 'aantalarg' en verhoog dat getal.

Of maak een tabel (listobject), dan wordt automatisch het bereik verhoogt.
 
Dat zou kunnen.
 
Hi, ik heb wat gevonden op YouTube en dat zou in combinatie met de isNA functie kunnen werken om mijn KolA ( de tabel met lookup woorden) mee aan te vullen, ik ga hier van het weekend wat mee hobbien en dan laat ik wel weten wat ik er van gebrouwen heb.
Nog een paar stappen en dan kan ik mijn bankafschiften volledig automatisch verwerken met VBA. Hoop ik ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=m7TZ9u3ibDs
 
@HSV ik heb post 7 nog een paar keer doorgelezen en ik begrijp niet hoe ik dat moet doen. Ik heb via de namemanager KolA bekeken maar zie de functie 'aantalarg' nergens staan.
Heb jij misschien extra uitleg. alvast bedankt.
 
Rob,

Als je een bestandje plaatst kan ik er eens naar kijken, maar dat schreef @edmoor ook al.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan