sql waarden om een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.680
Ik heb er altijd mee geworsteld en de manier waarop ik het nu doe is waarschijnlijk echt wel overkill, dus zoek ik een handigere oplossing voor mijn "probleem"

Ik heb een formulier met een aantal info-velden
Deze info haal ik uit een 6 tal verschillende optellingen, gemiddelden, maxima, minima... gebaseerd op evenveel SQL's
Ik maak op het formulier telkens een subformulier met als gegevens-bron telkens een ander SQL

Kan ik bvb geen invoerveld op een formulier zetten en deze linken met een waarde die ik uit een sql haal? Via welke weg krijg ik dan een waarde te zien op het formulier

De opbouw van elke sql is telkens wel erg verschillend dus ik haal niet alles uit 1 SQL

Graag advies
JP
 
Je kunt best met één (sub)formulier volstaan, als de opgehaalde informatie steeds dezelfde layout is. Dat je daarvoor steeds andere queries maakt, boeit dan niet zo eigenlijk. Ik zou dan een aantal knoppen, of een keuzelijst met invoervak, of een keuzelijst, of een groepsvak met 6 opties gebruiken om de 6 mogelijkheden aan de gebruiker aan te bieden, en die keuze creëert dan de SQL voor de gewenste berekening en laat de uitkomst in het (sub)formulier zien. Geen losse queries meer nodig, en zeker geen 6 formulieren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan