Ik spam niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
337
Beste forummers,

Ik heb een contactformulier gemaakt dat een mailform php-script gebruikt. Ik heb van php weinig verstand en vraag mij af hoe ik het aan de weet kom als mijn formulier door spammers misbruikt wordt.
 
Ik heb je link even bekeken. Misschien is mijn vraag zo duidelijker:

Hoe stel ik vast, als leek die weinig verstand heeft van programmeren met php, of de formulieren die ik op mijn website heb geplaatst door spammers worden misbruikt?
 
Laatst bewerkt:
Pech gehad waarschijnlijk. Daar is niet veel aan te doen. Jouw mailadres kan eenvoudig als reply adres ingesteld worden door een spammer, doe je niks aan.

Check in de headers van welke IP nummers de spam afkomt, en neem contact op met de provider die dat ip nummer levert. Of wacht tot het vanzelf weer overgaat.

Dit zogenaamde "SPOOFEN" is iets waar je als gebruiker weinig aan kan doen. Met een beetje goede wil kan elke gebruiker op internet mail als een ander sturen zonder de daadwerkelijke afzender te zijn.
Alles valt of staat bij veilige mailservers die het niet toestaan om met een andere dan de voor die mailserver geregistreerde domeinnamen te zenden.

Als men je adres weet ben je gewoon de pineut. Er is maar één echte oplossing en dat is een ander adres nemen en deze uiterst voorzichtig gebruiken. Spamfilters en dergelijke zijn lapmiddeltjes en kunnen niet voorkomen dat het alsnog gestuurd word. Bellen en mailen naar afzender of providers heeft geen zin. Spam is gewoon een groot probleem.
 
Laatst bewerkt:
@mananana:
Aan mail-header injection is genoeg te doen.

Anyway, de enige oplossing om te kijken of het veilig is, is door de logs in de gaten te houden. En eventueel een beperking in te stellen op het aantal mails die verzonden mogen worden op de server.

Maar goed, ik wil ook wel een kijkje nemen, en een analyze maken.
Laat je script hier eens zien. :)
 
Laatst bewerkt:
Het betreft 10 verschillende scripts op 6 websites dus aan je verzoek voldoen wordt ingewikkeld.
 
Laatst bewerkt:
Contactformulier wel met een captcha? Contactformulieren worden helaas vaak misbruikt door bots voor het versturen van spam. Wat kun je ertegen doen? Een reCAPTCHA instellen, dat scheelt al de helft.

Geef anders eens een link naar een van de websites. Kunnen we kijken ;)

ps. heb je wel SSL op je website? Dit is tegenwoordig ook met een contactformulier verplicht.
 
Laatst bewerkt:
Voor de duidelijkheid: het betreft 10 verschillende scripts op 6 websites. Een deel van die sites heeft SSL.

Captcha's vind ik irritant en velen met mij. Dat wil ik bezoekers niet aandoen.

Al puzzelend met mijn hier geposte vraag ben ik mij gaan realiseren dat ik het best geholpen zou zijn met een programma of website (hoeft niet gratis te zijn) waarmee ik mijn formulieren opnieuw kan maken (ik maakte ze jaren geleden en weet niet meer hoe precies). En dan heel graag een zo eenvoudig mogelijke oplossing, niet zo gecompliceerd.
 
Het mogen dan wel verschillende scripts zijn, maar ik neem aan dat de afhandeling gelijk is aan elkaar?
Dus als je zekerheid wilt hebben. Laat de afhandeling eens zien als code?

Verder kan je ook je contactformulier aanpassen, en alleen mensen uit het buitenland aan de hand van ip2geo een captcha voorschotelen.
Dan moet je wel eerst een beeld hebben uit welke landen je spam komt.
 
Captcha's vind ik irritant en velen met mij. Dat wil ik bezoekers niet aandoen.

Je hebt simpele captcha's. Je wilt geen spam toch? Dan is dit toch echt het eerste wat mee helpt om dat niet te krijgen.
 
Je hebt simpele captcha's. Je wilt geen spam toch? Dan is dit toch echt het eerste wat mee helpt om dat niet te krijgen.
Meeste spam komt uit het buitenland. Met ip2geo kan je kijken wat de afkomst is.
Indien dit uit bepaalde laden komt, kan je de barrière vergroten.

Maar voor hetzelfde geld komt de spam uit Nederland;vaak vanaf een gehackte computer.

Je kan in plaats van een Captcha ook een tekstveld gebruiken met een bepaalde vraag die beantwoord moet worden, en dan een antwoord die niet direct als tekst op de site te vinden is.
Dus geen websitenaam of URL, maar iets als: Welke kleur is ons logo?
 
Laatst bewerkt:
Pech gehad waarschijnlijk. Daar is niet veel aan te doen. Jouw mailadres kan eenvoudig als reply adres ingesteld worden door een spammer, doe je niks aan.

Check in de headers van welke IP nummers de spam afkomt, en neem contact op met de provider die dat ip nummer levert. Of wacht tot het vanzelf weer overgaat.

Dit zogenaamde "SPOOFEN" is iets waar je als gebruiker weinig aan kan doen. Met een beetje goede wil kan elke gebruiker op internet mail als een ander sturen zonder de daadwerkelijke afzender te zijn.
Alles valt of staat bij veilige mailservers die het niet toestaan om met een andere dan de voor die mailserver geregistreerde domeinnamen te zenden.

Als men je adres weet ben je gewoon de pineut. Er is maar één echte oplossing en dat is een ander adres nemen en deze uiterst voorzichtig gebruiken. Spamfilters en dergelijke zijn lapmiddeltjes en kunnen niet voorkomen dat het alsnog gestuurd word. Bellen en mailen naar afzender of providers heeft geen zin. Spam is gewoon een groot probleem.

Dit alles was mij al bekend.
 
Dat had ik al gevonden maar het gaat boven mijn pet.
Als dat boven je pet gaat. Waarom laat je je scripts dan niet controleren door iemand anders?
Die oplossing is je al geboden bovendien!

En wat is nu je conclusie die je getrokken hebt, nu je zegt dat je eruit bent? Is je script nu al gecontroleerd dan, of waag je maar de gok en hoop je dat je als spam-doorgeeflijkje gaat fungeren?

Iets meer informatie is wel zo zijn in plaats van enkel maar een bevestiging dat je eruit bent.
 
Laatst bewerkt:
Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Onder andere door jullie hulp is mijn hulpvraag inmiddels opgelost.
 
Het zou fijn zijn als je de oplossing met ons deelt.
We zijn namelijk allemaal vrijwilligers die anderen proberen te helpen. Als iets dan toch wordt opgelost met of zonder onze tips, is het wel fijn dat we weten hoe.
Ook is het handig voor andere leden die hetzelfde probleem hebben en deze vraag dus beantwoord willen zien.

Alvast hartelijk dank voor je medewerking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan