hoe krijg ik de beste 4k kwaliteit films op mijn uhd tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene070

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2017
Berichten
2
Goede dag,

Ik zag helaas maar 3 onderwerpen in de sectie televisie dus zag geen soortgelijke vraag ( en dus antwoord). Ik vraag het daarom zelf maar even.

Maandag a.s. krijg ik mijn eerste uhd tv binnen ( https://www.kieskeurig.nl/televisie/product/3617182-philips-6000-series-55pus616212/specificaties ) Nu wil ik uiteraard het beste eruit halen, maar wil niet gelijk weer honderden euro's besteden aan een media player. ( stel dit is wel nodig dan ga ik hier uiteraard nog over nadenken)

Ik kijk voornamelijk films via kodi addons en tegenwoordig zijn er een hoop 4k films al te bekijken ( mocht ik het hier niet over kodi addons hebben dan sorry hiervoor dan verwijder ik dit zsm)

Mijn huidige set up is kodi op mijn laptop welke ik verbind via displayport uitgang van de laptop naar de hdmi in van mijn receiver ( geen 4k receiver overigens) en dan via hdmi van de receiver naar mijn huidige hd tv.

Wat ik nu het liefst wil doen is de laptop direct via de displayport naar hdmi in van de tv verbinden en dan het geluid doorlinken naar de receiver MAARRR maakt het uit dat de laptop geen 4k laptop is? Of gaat het om het bestand wat ik kijk en de snelheid van de drive en hdmi verbinding of het video signaal goed overkomt

maw kan ik redelijke 4k kwaliteit kijken op mijn uhd tv als ik het scherm via de displayport/hdmi verplaats.

STel het kan niet of de kwaiteit zal dan niet hoger zijn dan hd, zijn er andere mogelijkheden of ontkom ik niet aan een 4k media player

( helaas is het geen android tv maar Linux waardoor ik sowieso geen kodi kan installeren
 
Laatst bewerkt:
heb zelf wel diverse media players gehad ( nog nooit chromecast) in het verleden. Nu is mijn vraag bij de chromecast en 4k. Kan ik dan op mijn laptop kodi zetten en gebruiken en deze naar de chromecast streamen?? En zo ja haalt een verbinding makkelijk de snelheid in een thuisnetwerk om 4k beelden te streamen?
 
Ik ken je laptop en Kodi niet dus daar kan ik niks over zeggen.
Als Kodi de Chromecast ondersteund zal dat geen probleem zijn lijkt me.
Ik gebruik er zelf, zoals gezegd, Plex voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan