• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie kan mij de juiste weg wijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rgbakker

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2013
Berichten
10
Goedendag,

Ik ben een leek qua excel, in iedergeval buiten de basis vaardigheden.
Ik hoop dat ik hier goede hints, uitleg en feedback kan krijgen over hoe ik het volgende probleem zou kunnen aanpakken.

Voor mijn werk moet ik regelmatig opzoek naar de goedkoopste vervoerder.
En aangezien het vergelijken van alle prijzen vrij veel tijd kost, moet er een simpeler manier zijn.

Oftewel ik wil door het invoeren van een drietal basis gegevens de goedkoopste vervoerder als uitkomst hebben.

De basis gegevens zijn. 1- Land van bestemming 2-Postcode in land van bestemming 3- Aantal laadmeters.
Bij het invoeren van deze gegevens moet er gezocht worden in de tabellen van alle vervoerders voor desbetreffende landen en postcodes,
en dan uit laadmeter kolommen alleen de goedkoopste aanbieder weergeven met naam en prijs.

Kan iemand mij de goede richting opduwen en aan mij uitleggen hoe hier het beste mee te beginnen ?.

Alvast bedankt voor jullie tijd, Zal zeer dankbaar zijn als het met jullie hulp kan lukken.

groetjes..
 
Om te beginnen zou je een (voorbeeld)excelbestand kunnen posten waar één en ander reeds in basis aanwezig is.
Vanuit het niets is het schier onmogelijk je een bevredigende oplossing te geven.
 
Zuiver ter illustratie, is het iets in die richting dat je zoekt?
Heeft niets te maken met De basis gegevens zijn. 1- Land van bestemming 2-Postcode in land van bestemming 3- Aantal laadmeters.
In bijgevoegd vbtje gaat het over geschikte staanders zoeken,geschikte staander of geschikte transporteur maakt geen verschil.