WLM geeft foutmelding voor gmail-account

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Berichten
184
Hallo allen,
Ik heb verschillende gmail-accounts.
Van één daarvan heb ik eergisteren een nieuw wachtwoord ingesteld (waarom is niet belangrijk).
Via Gmail zelf kan ik probleemloos inloggen op dit account met dit nieuwe wachtwoord en e-mails lezen.
Maar nu weigert WLM dit nieuwe account/wachtwoord van gmail.
Ik krijg de volgende boodschap van WLM:
----------------------------------
WEBALERT https://accounts.google.com/signin/...1DIUOjPENENW2f9TKLVteKTPz1Zpm3e_LzgUgpYDfYcY] Web login required.

Configuratie:
Account: Gmail (bertje1999)
Server: imap.gmail.com
Gebruikersnaam: bertje1999
Protocol: IMAP
Poort: 993
Beveiligd(SSL): 1
CODE: 800cccd1
------------------------------------
Hier staat onder andere in 'Web loging required'.
Maar zoals ik al zei, is er geen enkel probleem met de webversie van gmail voor dit account.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Geert1964
 
Ok, je kunt heel lang zoeken naar de oorzaak, maar je kunt het ook heel praktisch proberen op te lossen.
Maak een backup van de google mail in WLM. Verander tijdelijk de naam van dit gmail account in WML
Ga off-line, dus zonder kabel of wifi verbinding met internet

Dan pas maak je een nieuw account aan met hetzelfde "probleem gmail adres en vul het nieuwe wachtwoord in.
Kopieer de inhoud van het oude account naar de mappen van het nieuw aangemaakte account met hetzelfde mail adres.
Verbinding met kabel of wifi herstellen.
Start WLM weer en haal de gmail mail binnen. En nu? Werkt het wel?
 
Bij Gmail moet je je email adres als gebruikersnaam opgeven:
Configuratie:
Account: Gmail (bertje1999)
Server: imap.gmail.com
Gebruikersnaam: bertje1999@gmail.com
 
Aan route99: ik heb geprobeerd zo goed mogelijk uit te voeren wat je beschrijft, echter zonder succes. Als je een nieuw gmail account aanmaakt, moeten de mappen nog gedownload worden van de server, en daar loopt het al mis.
Aan edmoor: ook met "@gmail.com" erachter, blijft de foutmelding.

Indien er nog andere ideeën/oplossingen zijn, lees ik die graag.
Geert1964
 
Hallo,
Ik kan nog toevoegen dat op mijn smartphone - waar ik een andere e-mailclient gebruik, namelijk TypeApp - het nieuwe wachtwoord wél probleemloos wordt aanvaard!
Ook heb ik onlangs nog een heel nieuw gmail adres aangemaakt in WLM, en dat lukte ook zonder problemen!
Dus, dit is een (groot) raadsel.
Geert1964
 
Hallo allen,

Ik kreeg deze morgen een mailtje van Google dat er een inlogpoging was geweest op dit problematische e-mailadres door een 'minder veilige app'.
Ik kon de optie 'minder veilige apps' toch inschakelen/aanvinken.
Dat heb ik ook gedaan.

Als reactie kreeg ik:
--------------------------------------------------------------------
Toegang voor minder veilige apps is ingeschakeld

Beste Geert,
U heeft uw beveiligingsinstellingen onlangs gewijzigd, zodat uw Google-account bertje1999@gmail.com niet meer wordt beschermd door moderne beveiligingsnormen.

Houd er rekening mee dat hackers nu gemakkelijker toegang tot uw account kunnen krijgen. U kunt uw account weer veiliger maken door deze wijziging hier ongedaan te maken en vervolgens over te schakelen naar apps van Google, zoals Gmail, om toegang tot uw account te krijgen.
-----------------------------------------------------------------------

En dan terug naar WLM: plots werd mijn e-mailadres bertje1999@gmail.com terug geaccepteerd.
Probleem opgelost!
Oef!

Groeten,
Geert1964
 
Mooi... ok... weer wat geleerd... :cool:
Niet bepaald het eerste waar je aan denkt.
Maar aangezien dit:
Ik kreeg deze morgen een mailtje van Google dat er een inlogpoging was geweest op dit problematische e-mailadres door een 'minder veilige app'.
Ik kon de optie 'minder veilige apps' toch inschakelen/aanvinken.
Dat heb ik ook gedaan.
Ben je dat zelf geweest?
Niet?
Want:
U heeft uw beveiligingsinstellingen onlangs gewijzigd, zodat uw Google-account bertje1999@gmail.com niet meer wordt beschermd door moderne beveiligingsnormen.
Dan zou ik NU je wachtwoord veranderen en ik zou ook weer die beveiliging op het hoogste niveau terug zetten.

Ok... werkt WLM dan nog weer?
Neen, tja dan moet je zelf een afweging maken wat je wilt.

Ik zou een nieuw gmail account aanmaken en kijken of die wel op het hoogste beveiligingsniveau werkt icm WLM.
Als eerst jouw mailadres naam.achternaam@gmail.com is zou je er naamachternaam@gmail.com of zo van kunnen maken, kwestie van een puntje weglaten (of toevoegen als ie er nog niet stond en het adres vrij is...).
 
Aan route99,
Ja, ik heb zelf de optie 'minder veilige apps toch inschakelen', zelf aangevinkt.
Blijkbaar beschouwde Gmail WLM als een 'onveilige' app. Merkwaardig. En bij mijn andere gmail accounts geeft ie geen problemen!
Moet ik nu echt weeral mijn wachtwoord gaan veranderen?
Ik zal zien, nu ben ik te moe (ben al op van vijf uur). :)
Groeten,
Geert1964
 
Of je het ww wilt veranderen is altijd en eigen keuze. Het is altijd lastig om het complete verhaal, hoe goed bedoeld ook, van een ander exact boven water te krijgen. Ga op je eigen waarnemingen af, en pas eventueel het ww aan.
PS: het is pas 8:36.... had je "vroege dienst"?.. Vaak is dat tot 14 uur... Sterkte dan.... ;)
 
Aan route99,
Het bertje1999@gmail.com adres is niet mijn hoofd adres. Dat is een skynet.be adres.
Dus zó belangrijk is dat niet.
Alleen mijn 'abonnementen' op bepaalde kanalen van YouTube zijn verbonden aan dit adres.

PS: Ik ben een slechte slaper. Daarom was ik deze morgen al zo vroeg op!

Groeten,
Geert1964
 
Aan route99,
Het bertje1999@gmail.com adres is niet mijn hoofd adres. Dat is een skynet.be adres.
Dus zó belangrijk is dat niet.
Alleen mijn 'abonnementen' op bepaalde kanalen van YouTube zijn verbonden aan dit adres.

PS: Ik ben een slechte slaper. Daarom was ik deze morgen al zo vroeg op!
Bedankt voor je nuttige reacties.

Groeten,
Geert1964
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan