Te weinig schijfruimte voor Windows 10 update op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterderks

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2011
Berichten
93
Ik heb 'n kleine laptop met beperkte schijfruimte van 32Gb. Dat is geen probleem omdat ik zo goed als alles in de cloud doe. Nu wil echter Windows 10 updaten maar krijg ik steeds het bericht dat mijn systeem over te weinig schijfruimte beschikt. Userfiles nemen nu 3Gb in beslag. Resteert momenteel nog 3,2Gb
Blijkbaar niet genoeg. Iemand 'n tip?
 
Voor die update is minimaal 8GB vrije ruimte nodig.
 
Mijn buurman heeft ook zo'n ding. Hij had hetzelfde probleem.
Zijn oplossing: hij sloot tijdelijk een lege USB stick (met een opslagcapaciteit van minstens 8 GB) aan en probeerde daarna opnieuw de upgrade uit te voeren. Die lukte toen wel. Windows heeft dan ruimte om te gaan schuiven met bestanden.
Vermoedelijk gaat het nu om de Fall Creators Update (= versie 1709 van Windows 10).
 
Wat opruiming houden van rommle kan ook geen kwaad, lijkt me een veiliger optie.
En met ~3GB ruimte draait Windows bepaald niet soepel... ik zie de volgende probleemvraag al snel hier komen als je het niet structureel oplost.
 
Tot nu toe nog geen problemen mee gehad... en ik heb 'm nu toch al 'n jaartje of twee... alleen vervelend dat ie af en toe Windows wil updaten en dat dan niet lukt... maar écht 'n groot probleem is dat niet hoor... Ik werk vooral met Office365 op die pc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het een SSD is, dan is zo weinig ruimte slecht voor de zgn "wear", het veelvuldig overschrijven van dezelfde kleine ruimte die over is.
 
Zal een eMMC inzitten en een USB stick erbij werkt voor de upgrade zoals @Porrelaar al aangaf.
Kun je wel dit hele forum laten volspammen maar dat helpt niet om te updaten.
 
Als je de updates niet nodig hebt kan je dat ook uit zetten.
 
. alleen vervelend dat ie af en toe Windows wil updaten en dat dan niet lukt... maar écht 'n groot probleem is dat niet hoor...
Ach laten we het toch zo.... :pIk ga iemand anders helpen.... die word daar vast blijer van :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan