Informatietekst bij VBA-codes verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Beste Helpmij'ers,

Is het ook mogelijk om informatie tekst uit de vba-codes met een macro te verwijderen.

Bijv.
Code:
 'UITGAVEN
If Range("I" & Target.Row) <> 1 Then Application.Goto .Offset(0, 3) 'Verspringen bij verhouding zakelijk

In mijn voorbeeld dat 'UITGAVEN en 'Verspringen bij verhouding zakelijk wordt verwijderd en de codes blijven staan.

Alvast bedankt.

Robert
 
Ik wil dat zodat niet anderen eenvoudig de codes kunnen interpreteren. Dit ter voorkoming van misbruik. Alle codes zet ik ook in Worddocument met de daarbij behorende informatie zodat ik zelf altijd eenvoudig wijziging kan aanbrengen. Eigenlijk een soort van bescherming voor mijn product.
 
Bedankt voor jouw snelle reactie. Ik ga met beide sites aan de gang. Eerst ga ik kijken of het ook werkt om de de informatie te deleten. Ik zie dat het een bericht is uit 2002, dus maar even uitproberen of het nog werkt.

Ik wist niet dat er iets op de markt was waar je je codes mee kunt beveiligen. Ik heb het globaal even gelezen. Is hiervan alleen een betaalde versie voorhanden en kun je deze eenvoudig weer uitschakelen zodat je bijv. tussentijds een aanpassing kunt doen?
 
Die Unviewable+ gebruik ik voor een commerciële addin. Er is geen gratis versie voor en kan je niet tussentijds uitschakelen.
Het is de laatste stap in een project. Je moet er dus altijd voor zorgen dat je de bron hebt om aanpassingen te doen.
Net als code waar je een executable van maakt.
 
Ed, wederom heel erg bedankt.

Het verwijderen van informatie heb ik getest en werkt perfect. Verder overweeg ik om binnenkort het programma aan te schaffen, ziet er erg goed uit.

Nog een fijne zondag.
 
Nog even een paar vragen over Unviewable +

- Heeft de gebruiker dan nog steeds Excel nodig om het programma (Executable) op te draaien?
- Werkt de beveiliging, met en/of zonder wachtwoord, ook nog steeds?
- Ziet de lay-out er ook hetzelfde uit?
- Zijn er zaken die dan niet meer of minder goed werken dan wanneer je gewoon onder Excel werkt?
- Draait het ook onder dropbox waardoor er meerderen mee kunnen werken?
 
Alles werkt exact hetzelfde zoals je in Excel gewend bent. Het blijft ook een normaal Excel document.
Maar ik zou in eerste instantie gewoon een wachtwoord op het project zetten.
Dus Unviewable er niet voor gebruiken omdat het niet gratis.
 
Laatst bewerkt:
Op zich heb ik geen problemen dat het niet gratis is. De kosten zijn €89,-- en dat vind ik prima, het enige is dat het wel goed en betrouwbaar moet werken.

Nogmaals heel erg bedankt voor de antwoorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan