Achtergrondfoto voor Nokia 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

inge o

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Berichten
77
Ik heb net een nieuwe Nokia 3 en wil een eigen foto als achtergrond maar wat ik ook doe qua vooraf foto comprimeren, formaat aanpassen enz. : hij blijft hem te groot plaatsen (waardoor er maar een deeltje te zien is), het enige verschil bij de gecomprimeerde foto is dat hij zeer onscherp wordt.

Hoe kan ik de fotogrootte aanpassen aan het scherm? Op de telefoon zelf zie ik geen optie - uitsnijden lijkt wel te kunnen en draaien ook maar de foto er als geheel opkrijgen lukt niet.
 
Hallo Inge. Probeer dit eens.

1. Open "Instellingen".

2. Tik op "Persoonlijke instellingen".

3. Tik op "Start".

4. Tik op de balk onder "Achtergrond" en kies tussen: "Mijn foto's" en "Voorbeeldafbeeldingen".

5. Tik op de "Bladeren" knop.

6. Ga naar de foto die je als achtergrond wilt gebruiken.

7. Tik op de foto.

8. Als je de optie krijgt om je foto bij te snijden, veeg (verplaats) de foto naar de juiste positie.

De "bijsnijden" optie verschijnt wanneer de grootte (afmetingen) van de foto groter is dan de grootte van het scherm van je smartphone.

9. Tik op het "vinkje" icoontje aan de onderkant van het scherm.

10. Kies één van de volgende twee opties bij "Kies stijl": "Afbeeldingen naast elkaar" en "Afbeelding in volledig scherm".

11. Sluit "Instellingen".
 
Bedankt Manamana, maar dat is jammer genoeg niet het menu van de Nokia 3 - al deze opties zie ik dus niet, dat is juist het probleem. De enige mogelijkheid is via 'instellingen' --> weergave --> achtergrond en dan een eigen foto kiezen maar ik vind daarbij geen opties om hem aan het scherm aan te passen :-( .
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat was de enige info die ik ook al vond maar daar staat niets in over hoe je een foto zou moeten aanpassen - tenminste, eerst een nóg kleinere uitsnijding uit de foto maken kan je er wel maar hoe hij er helemaal op kan niet (of vind ik dus niet).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan