Excel bestand koppelen aan word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaycoen02

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2016
Berichten
14
Hallo kan iemand mij helpen met het volgende.

Ik heb een Excel bestand dat ik graag wil koppelen aan een word document. Nu heb ik in cel A1 van het excel document de datum 16-4-2012 staan.
Wanneer ik het document koppel aan de word brief dan krijg ik in mijn word document 4/16/2012 te staan.
Kan mij iemand vertellen wat er nu fout gaat en welke instelling ik dien te wijzigen.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Kay
 
Dat is gewoon een US datum notatie. Klassiek probleem, maar als we niet weten op welke manier het word document wordt ingevuld, tja ???
 
Bestand excel wordt aan word gekoppeld via Mail merge

Bestand Excel wordt aan word gekoppeld via Mail merge
 
met de gegeven uitleg, zoiets?
Code:
{ Mergefield Date \@ "dd/mm/yyyy" }
 
TS wil juist van de koppstreepjes af, en enkele cijfers, geen dubbele. De opmaak wordt dan zo:
Code:
{ Mergefield Datumveld \@ "d-m-yyyy" }
De techniek is natuurlijk hetzelfde, alleen de ingevoerde tekens zijn anders. Wil je bijvoorbeeld de naam van de dag er ook bij en de naam van de maand, dan krijg je zoiets:
Code:
{ Mergefield Datumveld \@ "dddd d mmmm yyyy" }

Het waarom (ook een vraag van TS) is simpel uit te leggen. Opmaak die je in Excel maakt, zal je nooit terug zien in een samenvoeging omdat dat een celeigenschap is. En bij samenvoegen krijg je alleen de waarde terug. Dus elke vorm van opmaak in een samenvoeging moet je doen in je Word document. Daarbij hangt het een beetje van de document- en landinstellingen af of je Amerikaanse notatie krijgt of Nederlandse. Jouw probleem bijvoorbeeld heb ik zelf nooit, omdat ik met een Nederlandse Windowsversie werk en een Nederlandse Office. Dan is ook in de samenvoeging de datum gelijk goed. Tenzij ik een Amerikaans Excel bestand krijg, dan kan het wél zijn dat ik een Amerikaanse datumnotatie krijg. En als je de samenvoeging via VBA regelt, is de kans ook een stuk groter.
Maar de essentie is dus: ga je samenvoegen, dan moet je de gewenste opmaak in het doelbestand regelen, niet in het bronbestand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan