• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opdelen totale lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ocirne

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2015
Berichten
67
Hallo,

Ik worstel met het volgende probleem. Uit een totale lijst met namen en indeling in teams wil ik graag een lijst met namen per team genereren. De eerste naam per team is met de combinatie van de functies INDEX en VERGELIJKEN geen probleem, maar daarna lukt het me niet. Ik heb in de bijlage een vereenvoudigde versie van de totale lijst met daarnaast de gewenste output staan. Wie heeft een idee om het met formules (vermoedelijk een matrixformule) op te lossen?

Bedankt voor jullie hulp.

Ocirne
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 22
Inderdaad matrixformule.
In E10 en kopiëren naar onder en naar rechts:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($A$1:$A$8;KLEINSTE(ALS($B$1:$B$8=E$9;RIJ($1:$8));RIJEN($10:10)));"")
 
Beste Timshell,

Jouw formule werkt perfect op mijn voorbeeld.

Toch nog een vraagje: in jouw formule werk je met een vast bereik ($a$1:$a$8). Voor het bestand waarin ik het wil toepassen zal het bereik variëren (toevoegingen, maar ook verwijderingen). Kan/mag het bereik ook dynamisch zijn en zo ja, hoe zou de formule er dan uitzien?

Groeten,

Ocirne
 
Twee opties:
Mijn voorkeur gaat ernaar uit om de brongegevens in een tabel te zetten, maar je kunt ook dynamische naambereiken gebruiken.
Ik heb beide methoden uitgewerkt in je voorbeeld.
 

Bijlagen

  • Ocirne.xlsx
    11,9 KB · Weergaven: 28
Beste Timshel,

Beide methoden werken helemaal perfect. Geweldig dit. Hartelijk dank voor je hulp!

Groeten,

Ocirne
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan