Wegschrijven gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonnowagt

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
445
Hallo,

Tot nu toe heb ik altijd mijn gegevens weggeschreven in een txt bestand was ook nooit noodzaak om dit anders te doen.
Ik zou nu graag weten of er een andere manier is om deze gegevens weg te schrijven, zodat niemandf gauw even in het txt de gegevens kan bekijken. Kortweg gezegd de weg te schrijven gegevens zonder gebruikmaking van een text bestand. Wi kan mij opweghelpen of heeft een voor beeldje.

Vriendelijke groet
 
Je verteld alleen niet wat weggeschreven moet worden, hoeveel en hoe veilig het moet zijn. .NET heeft standaard ondersteuning voor ZIP. data naar een zip met simpel password streamen en je bent volgens mij al 90% daar voor meest normale gebruik
 
Inderdaad maar ik heb uiteraard ook zelf gegoogled en wil eigenlijk meer leren over application settings dus daarheen te gegevens wegschrijven. Gaat om twee textvelden( twee textboxen die ik wil opslaan en laden.
Box 1: merk box2: type
 
GUID aanmaken en data opslaan in de registry? Application settings is niet veel anders. je gebruikt of een config file of de registry. Er zijn verschillende vormen en manieren, maar daar komt het grotendeels op neer :)
 
Je kan de inhoud van die textboxen ook encrypten voordat je het wegschrijft. Bij het inlezen decodeer je het dan weer.
Daar heb ik in Excel 2 eenvoudige functies voor die je makkelijk kan ombouwen naar gebruik in VB.Net:
Bekijk bijlage EnCodeDeCode.xlsm

Kijk in de kolommen D en E voor het gebruik van de functies.
 
Laatst bewerkt:
Afhankelijk van wat je wil doen en hoever je wil gaan met je oefening.

Er zijn twee manieren om met de registry te werken:
1) gewoon informatie wegschrijven in een deel van de registry onder een vast pad. In principe werkt dit grotendeels hetzelfde als wegschrijven naar een specifiek pad op een harde schijf. Deze methode is redelijk eenvoudig en kan in principe altijd toegepast worden.
2) Je registreert je programma als een "app" met een eigen GUID. Je programma kan nu automatisch herkent worden door windows en geassocieerd worden met file extensies e.d. Bovendien heb je nu een eigen uniek pad in de registry die je kunt gebruiken voor opslag van variabelen voor je programma. Na deze stap werkt het verder grotendeels als voor optie #1.

Ik zou beginnen met optie #1 in eens in de registry class duiken.

https://docs.microsoft.com/en-gb/dotnet/api/microsoft.win32.registry?view=netframework-4.7.1
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/microsoft.win32.registry(v=vs.110).aspx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan