gegevens formulier opslaan in database EN verzenden via email

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkmauroo

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2014
Berichten
27
hoi,

Het lukt mij goed om een de gegevens van een formulier te laten opslaan in een database of de gegevens van een formulier via email te versturen. Maar ik zou deze beide willen . De gegevens van het formulier te laten opslaan in de database EN deze ook te laten verzenden via email.

Voor het verzenden via email gebruik ik de volgende regel :

<form id="form1" method="POST" action="http://free.allforms.mailjol.net/u/test.php">

Voor het opslaan in de database gebruik ik de volgende regel :

<form id="form1" name="form1" method="POST" action="<%=MM_editAction%>">

Kan iemand mij helpen ?

groeten,

Dirk
 
Dat kan je niet zomaar samenvoegen in HTML. Je zult een script moeten maken die beiden doet.
Misschien kan je mailform-handler die je aanroept dat al met een argument of iets dergelijk, maar dan moet je in de manual kijken.

Dit is eigenlijk ook een reden waarom je geen scripts van externe partijen moet gebruiken. Het is handiger om de scripts die je formulier afhandelen in eigen beheer te hebben.
 
Het lijkt erop dat je online AllForms gebruikt? Als je dit wilt combineren met je eigen database dan zal je moeten kijken of AllForms een API aanbiedt. Dan kan je eerst alles met php opslaan in je eigen database en daarna via de API de gegevens naar AllForms sturen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan