Wordbestand van 240 pagina's in digitaal boek.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frieshome

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2016
Berichten
46
Beste mensen,

Ik heb Memoires geschreven, totaal bijna 240 pagina's. Omdat Word dat niet aankan heb ik het verdeeld in ca 5 groepen van ca 50 pagina's. Ik heb het concept nu klaar en zou het graag willen samenvoegen in één geheel. Wie heeft een idee hoe ik dat kan doen. Kan ik het misschien in een andere extensie zetten zonder dat er van alles misgaat ?
Hoe maak je een digitaal boek ?

Wie weet raad ???

Bij voorbaat dank

Henk
 
Geen antwoord op de vraag. Helaas kan er altijd wat misgaan. Maak reservekopieën/back-ups!
 
Een document van 240 pagina's mag geen enkel probleem zijn; ik werk regelmatig met documenten die veel groter zijn (500+ pagina's). Dus als er bij jou een probleem is, zou ik eerst daar naar kijken. Misschien dat er veel foto's in zitten, dat zou nog vertragend kunnen werken. Als dat zo is: foto's kun je beter linken, dan maken ze het document niet nodeloos groter.

In je huidige structuur kun je simpel van meerdere documenten een nieuw document maken door met Hoofd- en subdocumenten te werken. Daarvoor klik je (in 2007+) in een leeg document op het knopje <Overzicht> rechtsonder, ga je naar het tabblad <OVerzicht> en klik je op de knop <Document weergeven>. Vervolgens kun je met de knop <Invoegen> alle losse documenten toevoegen. Deze kun je nu inklappen of uitvouwen, wat je op dat moment handig vindt. Elk (sub)document blijft gewoon een zelfstandig document, en die kun je dus zowel los als in het hoofddocument bewerken. De wijzigingen worden in beide gevallen in het zelfstandige document opgeslagen. Het hoofddocument sla je uiteraard ook weer op.

De extensie heeft overigens niks met je probleem te maken, tenzij je met een oude Word versie werkt, maar daar heb je het niet over gehad, dus ik weet niet in welke versie je werkt.
 
Wordbestand van 240 pagina's

Even een reactie
Ik werk met Word 2010. Ik had aanvankelijk mijn Memoires niet gesplitst. Met ongeveer 60 pagina's kreeg ik problemen dat Word 2010 niet lekker meer liep. Hij stopte regelmatig een tijd, haakte steeds en de spelling werkte ook niet meer. Vanaf dat moment heb ik het in delen gesplitst en dat werkt wel goed. Ik snap de reacties niet goed, want ik denk dat als ik de stukken weer in één bestand zet de problemen weer terugkomen.
Daar ben ik dus nog niet uitgekomen.
Doe ik iets fout ?

Ik hoor het graag

Henk
 
Ik snap de reacties niet goed, want ik denk dat als ik de stukken weer in één bestand zet de problemen weer terugkomen. Daar ben ik dus nog niet uitgekomen.
Je doet (nog) niets fout, maar je hebt mijn antwoord niet goed gelezen/begrepen. Een hoofddocument bevat alleen de verwijzingen naar de subdocumenten, dus dat hoofddocument blijft klein. De subdocumenten houden uiteraard de normale grootte die ze al hadden. Het enige dat een hoofddocument doet, is de documenten 'samenbrengen' in één document, zodat je ze kunt behandelen als één document maar het blijven dus gewoon de losse documenten. Die je dus zowel los kunt bewerken, als vanuit het hoofddocument. En in dat hoofddocument kun je er dan voor kiezen om één of meer subdocumenten uit te klappen, afhankelijk wat je wilt.
Maar als je het had uitgeprobeerd op de aangegeven manier, was je hier vanzelf wel achter gekomen lijkt mij :).
 
Eerst ... wat al geschreven werd door Senso
Maak reservekopieën/back-ups!
Wat je kunt proberen:
  • Herinstallatie Office
  • Repair Office
  • Run memtest86 of er een RAM reepje een beetje stuk is en dat Word daar over struikelt omdat je een wat groter document hebt
  • Check de vrije ruimte op jouw harde schijf: als er te weinig van is, loop je ook risico's dat het niet werkt.
  • Check de harde schijf op slechte sectoren: als admin via de command line "chkdsk /r" zonder de " "
 
Laatst bewerkt:
Dank allemaal, voor de voor de prima reacties op mijn vraag.

Ik ga binnenkort eerst het advies van OctaFisch proberen. Blijkbaar kun je dan van elk hoofdstuk een sub document maken. Dat lijkt me op zich wel goed te doen. Ik heb dat nog nooit zo gedaan, vandaar.
Hartelijk dank, ik laat weten als het helemaal geslaagd is, maar kan eventjes duren gelet op mijn andere werk.

Henk
 
De reactie van OctaFisch was in principe heel duidelijk. Maar dat is in Word 2007. In mijn Word 2010 kom ik de genoemde instellingen niet tegen. Is er iemand die ervaring heeft met de betreffende kwestie maar dan in Word 2010 ????
Ik vermoed dat het dan snel op te lossen is.
Groeten,
Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan