• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Import datum vanuit ERP pakket

Status
Niet open voor verdere reacties.

engelrob

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2010
Berichten
29
In ons ERP pakket staat een artikel op datum 00-00-0000 indien deze nog niet verkocht is.
Wanneer ik vanuit het ERP pakket een export maak naar Excel 2010, dan toont Excel 2000-00-00.

Waar kan ik in Excel instellen dat de datum standaard als 00-00-0000 wordt getoond?
 
Dat is moeilijk, omdat in excel de datum 00-00-0000 niet bestaat. tenminste niet als een intern "data" object. excel kan met geen enkele datum omgaan van voor 1900. Alle andere data worden geconverteerd naar tekst of een geldige datum binnen de range.
 
Als iemand bij de leverancier de export van dezelfde info naar Excel maakt, toont Excel wel netjes 00-00-0000.
We kunnen echter niet achterhalen waar het verschil in zit qua instellingen.
Het zou in Excel dus wel mogelijk moeten zijn.
 
Probeer het volgende maar eens (afhankelijk van welke taal je excel is):

Code:
=DATUMWAARDE("1-1-1899")
=DATEVALUE("1-1-1899")

Vervolgens maak je er "1-1-1900" van... De enige manier waarop 00-00-0000 werkt is als het niet als datum wordt aangemerkt, zoals ik boven al aangaf.
 
Ik zou even checken of in beide versies de 1904 date system staat ingesteld (excel)
en of de Regional and Language Options hetzelfde staan ingesteld onder windows
 
Het is nu duidelijk waarom het mis gaat.
Vanuit het ERP pakket kunnen we exporteren naar XLS (max 65536 rijen) en XLSX formaat.
Bij XLSX gaat het mis; bij XLS goed. De ERP leverancier gaat dit in hun software oplossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan