• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Controleren op eerder ingevoerde data en toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk eens naar de functie IF() in de help van Excel. Je gebruikt het zelf al in #14;)
 
Beste VenA,

Ik heb geprobeerd om een ALS functie toe te voegen maar voorlopig doet deze (nog) niet wat ik gehoopt had.
Zou je mij, als je zin hebt, wellicht eens kunnen uitleggen hoe ik jou formule moet 'lezen'.
Misschien dat ik daarmee wat verder kom.

Grt rmk
 
Om formules te 'lezen' kan je de formule evalueren. Dit is te vinden in het lint onder de tab formules. Stap voor stap kan je dan zien wat er gebeurt. Je kan dat het beste doen door de formule eerst te testen op een klein bereik.
 
Ik heb de formule geëvalueerd maar om te zeggen dat het me nu helemaal duidelijk is...
Daarvoor nog net iets te weinig kennis denk ik..
 
Je kan de formule ook evalueren door op ƒx links van de formulebalk te klikken en met de cursor ergens op delen van de formule te gaan staan.
 
Als je te weinig kennis hebt en het evalueren niet begrijpt dan kan je ook Google gebruiken om te kijken hoe matrixformules werken. Aan panklare antwoorden heb je volgens mij niets dus kan je beter wat inspanningen doen om het te begrijpen. Per abuis een keer op <F2> drukken maakt van een matrixformule een gewone formule met als gevolg verkeerde resultaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan